کم و بیش اهل مطالعه است...
منتهی بیشتر روی مطالبی که از تفکر غربی گرفته شده، تمرکز می کنه که این قضیه کاملا در صحبت هاش مشخصه...
مثلا میای آب بخوری، میگه "فلان فیلسوف میگه آب مایه حیات است! اگر نخوری مرگت فرا خواهد رسید..."
از این داستان ها...

خلاصه که مدعی افکار فیلسوف مابانه است....
و با وجودی که ما هیچ وقت در مهمونی ها، اهل مباحثه نیستیم، این بنده خدا هر وقت می رسه به ما یه قضیه ای را علم می کنه و نظرات فلاسفه است که ردیف میشه...
یه مدت هم، کلاس زبان انگلیسی می رفت و خلاصه اون کلمات را هم چاشنی کارش می کرد...
یکی دو بار خواستم باهاش بحث کنم ولی دیدم آب در هاون کوبیدنه و این بنده خدا، صرفا می خواد منبرشو بره و دیگر هیچ!
خلاصه که ما هم از اون به بعد، طبق روال گذشته فقط شنونده بودیم و بس!
تا اینکه چند وقت پیش تو یه جمعی بودیم و ایشون شروع کرد به صحبت و دیدم این بار از قرآن داره حرف می زنه!...حالا فقط گوش می دادم...
گفت"من قرآن خوان نیستم! اما یه آیه را خواندم و همین کافی بود!...

و اون اینه "یا ایها الذین آمَنوا آمَنوا..."

و نگاهش اومد سمت ما(لبخند)...و ادامه می داد که بله ما باید کارهامون درست باشه و از خودمون شروع کنیم و این صحبت ها...
عرض کردم "بله همینطوره"
حالا اصلا اشاره ای هم نکردم که اون آیه را اشتباه خوندی ها...چون آیه می فرماید" یا ایها الذین آمَنوا آمِنوا"
یهو گفت"حالا چیه که قیافه حرف گوش کن ها را گرفتی؟! فقط هی تایید می کنی!"
گفتم "هیچی دارم از فرمایشات شما استفاده می کنم...همین"


داشتم یه مطلبی می خوندم...نوشته بود این جمله را چطوری می خونی؟
"GODISNOWHERE"

این جمله به سه حالت خونده میشه با سه معنی متفاوت:
GOD I SNOW HERE
GOD IS NO WHERE
GOD IS NOW HERE


پی نوشت:
وقتی مطلب را اشتباه بخونی، اشتباه هم برداشت می کنی و یا اشتباه برداشت می کنند و کلا جان کلام نابود میشه....
خواندن، انسان را قوی می کنه و اندیشیدن، اونو بالا می بره...
پیدا کردن خدا خیلی ساده است...فقط کافیه کمی بهش فکر کنی...همین....خودش فیلسوفت می کنه...