چند شب پیش، یکی از رفقا صدام زد و گفت فلانی یه دقیقه بیا و به ماه نگاه کن...من خیلی خوب نمی بینم...

گفتم چی رو؟

گفت ببین روی ماه چیزی نوشته؟!

گفتم جل الخالق...چی میگی؟!

گفت حالا تو نگاه کن...

نگاه کردم... گفتم معلومه که نه...

گفت پس این عکس چی میگه؟

دیدم تو یه کانال تلگرام، یه عکس گذاشته بودند که پایینش با سوز و گداز نوشته بود ببینید روی ماه، چی نوشته؟

خود تصویر نشون میداد که عبارت "یا حسین" نوشته شده...

خندیدم...گفتم دست بردار مومن...این حرفها چیه؟!!...قضیه همونه که اول انقلاب گفتند عکس امام خمینی را تو ماه دیدند...

گفت آخه یه چیزهایی واقعا تو ماه پیداست ها!!!

گفتم معلومه...تو وقتی به یه نقطه نورانی خیره بشی، همون تصورات ذهنیت را توی اون می بینی...این در واقع همون سایه هاییه که از تصوراتت ایجاد میشه...

گفت پس بیا به این بنده خدا هم بگو...

گفتم کی؟

گفت مدیر این کاناله...

قبول کردم...

رفتم براش پیغام گذاشتم...بعد از سلام و احوالپرسی، هنوز ما ب بسم الله را نگفته بودیم که مکالمه را لغو کرد؟!!!

دوباره رفتم پیغام گذاشتم که چرا لغو می کنی؟!

باز لغو کرد....

هیچی دیگه هر چی ما تلاش کردیم همون نتیجه حاصل شد....

و خوب که قضیه ماه را پخش کرده بودند، مطلب را حذف کردند!!!

داشتم فکر می کردم جاهلانه فکر کردن راجع به شخصیتی چون امام، عاملی میشه که تو را به گمراهی بکشونه...چون از اون شخصیت یه بت می سازی و بعد میگی بت که قدرت نداره پس چرا بهش توجه کنم....و به همین راحتی می شکنیش...بدون اینکه معنای بت را فهمیده باشی و قدرت تمیز دادن بت و امام را به دست بیاری...لاجرم به نیستی می رسی....

پس حواسمون باشه دچار خطا نشیم...


داریم به نیمه ماه قمری نزدیک میشیم....
ماه که کامل میشه، وقتی به ماه نگاه کردی بگو "السلام علیک یا قمر بنی هاشم"
چه روضه ایه این یه بیت که شاعر میگه:
"علم اگر از دست علمدار زمین نمی خورد
دگر کسی به زیر تازیانه ها نمی مرد"

از اواسط دهه، بدجور سرما خوردم...یه ویروس عجیب و غریب و یهوئی که فقط سرم دچارش شده...ریه هام سالمه...به قول سلمان هراتی:
"حس می کنم سرم سنگین است....امروز کسی را آوردند که سر نداشت...."