بسم الله الرحمن الرحیم

میگفت: قرار شد برای عملیاتی بچه‌ها رو منتقل کنیم با کامیونهایی که فرستاده بودند، بچه‌ها به زور سوار شدند و بیشتر از ظرفیت سوار شده بودند، من هم رفتم جلو پیش راننده نشستم

از رفتار راننده معلوم بود که از اینها است که به زور فرستاده بودنش جبهه و بهش لاستیک داده بودند که راضی بشه، ولی خوب از این داش مشتی‌ها بود، ریشش کوتاه تر از سیبیلش بود و دسته‌های سیبیلش آویزون بود

کمی که مسیر رو رفتیم هم صحبت شدیم

میگفت میدونی کار من چیه ؟

گفتم حتما بار میبری با این ماشین این طرف و اون طرف

گفت بار که آره ولی من با این ماشین گوسفند میبرم کشتارگاه و تحویل میدم، ولی این باری که این دفعه سوار کردم با همه بارهایی که تاحالا زدم فرق میکنه

تاحالا باری به قربانگاه نبردم که اینقدر خوشحال باشن و نگران از این که جا نمونن

میگفت و به پهنای صورت اشک میریخت

هفته دفاع مقدس گرامی باد

روح همه شهدای گرامی انقلاب و جنگ تحمیلی شاد

و عزت روز افزون برای رزمندگان بی ادعای جنگ

.

پی نوشت:

  • روایت از حاج سعید قاسمی حدود سه سال قبل منزل شهیدان نادر و افشین فناخسرو - ماه رمضان
  • دفاع مقدس یک سبک زندگی است که اگه این در جامعه کنونی ما پیاده بشه خیلی بیشتر از الان پیشرفت میکنیم
  • کتاب نیمه پنهان رو توصیه میکنم اگه نخوانده‌اید بخوانید البته در کتاب فروشی‌ها پیدا نمی‌شود و دست به دست می‌چرخد، خیلی از کارشکنی‌ها و پشت پرده جنگ را به همراه اسناد آورده است
  • جزو بهترین روزهای عمرم روزهایی بوده که منزل شهدا میرفتیم و هنوز هم اگر توفیقی شود میرویم، این رفتن‌ها انگیزه‌هایی به آدم میده که قابل وصف نیست و به همه دوستان توصیه میکنم که این کار رو از دست ندهند و اگر در شهرستان هستند دست به کار شوند و گروهی جهت این کار راه اندازی کنند.
  • سفر کاری هستم شاید نظرات با کمی تاخیر تایید و جواب داده بشوند