بسم الله الرحمن الرحیم

با چرخی که در شبکه‌های مجازی زدم و گاها در اکثر شبکه‌ها عضو شدم که محیطش رو ببینم (البته به غیر از اونهایی که فیلتر هستند) به این نتیجه رسیدم که بهترین محیط همین وبلاگ است.

افراد مطالب دیگر شبکه‌های اجتماعی را نمیخوانند و فقط آنها را رد میکنند، این رو با آزمایشاتی(تست) که انجام دادم و شاید شما هم انجام داده باشید به راحتی متوجه میشیم.

توی شبکه تلگرام یه مدت در کانالها و گروه‌های زیادی بودم و مثلا امروز عصر که میرفتم خونه تا فردا صبح که مجدد وصل به اینترنت بشم بیش از هزار پیام می آمد و تقریبا همه را فقط باز میکردم که علامت پیامهای نخوانده اش محو شود.

مدتی از که از همه کانالها و گروه‌ها خارج شدم و چندتایی هست که باهاشون کار دارم یا خودم ایجاد کردم، که میخوام یه جوری از شر اینها هم راحت بشم. واقعا هم وقت آدم رو میگیره و هم بار نداره، به شما هم توصیه میکنم که این کار رو انجام بدید.

از طرفی آدم رو خیلی سطحی خوان میکنه، تامل آدم رو کم میکنه و ...

پس تقریبا گذاشتمش برای ارتباطات میان فردی که هست و حتی کانالهای خبری رو هم حذف کردم

اینستاگرام هم تقریبا همین طور هست که بیشتر برای خودنمایی افراد است و مطالبش که در ذیلش نوشته میشه خیلی کم هستند افرادی که میخونند مطالب را و سحطی فقط لایک میکنند.

مراقب باشید که این شبکه‌ها به نوعی اعتیاد هم به خودشون رو در ماها ایجاد میکنند.