بسم الله الرحمن الرحیم

یکی از آفتها در بسیج ، غرور است. ... هرچه بزرگتر می‌شوید ، هرچه بالاتر می‌روید ، تواضعتان بیشتر بشود ؛ خشوعتان پیش خدای متعال بیشتر بشود ... به نقص های خودمان باید {توجه کنیم}.

پس غرور یکی از آفتها است. مواظب باشید ، به خاطر اینکه من بسیجی‌ام ، من فدائی‌ام ، من حاضرم جانم را بدهم ، غرور شما را نگیرد.

امام خامنه ای - دیدار با بسیجیان - 94/9/4

پی نوشت:

من اعتقادم اینه که نباید همیشه خوبیها رو دید و فقط از خوبیها تعریف کرد ، برای همین خودم اکثرا انتقاد میکنم و پیشنهاد میدم هرجا هستم و کمتر تعریف میکنم (البته هرجا بتونم کمک هم میدم برای تغییر اگه بخوان و پیشنهاد خالی خیلی فایده نداره) البته نه این که خوبیها رو نادیده بگیریم و یا اینکه تعریف نکنیم. بلکه اگر انتقاد نکنیم و ضعف ها رو گوش زد نکنیم باعث پیش رفت فرد ، گروه و جامعه نمیشیم.

که اگه تعریف فقط صورت بگیره غفلت برطرف کردن مشکلات سراغمان می‌آید.

تعریف ، غرور می آورد.

به نظرم هر که را غرور گرفت باشدت زیادی با سَر به زمین می‌خورد ، اخلاص و تواضع راه علاج غرور است.

چهارشنبه در جمعی بودم که بسیجیان بودند و فرصتی ایجاد شد که دقایقی برایشان صحبت کنم و همین صحبت‌های مقام معظم رهبری را کمی باز کردم ، راجع به آفت غرور در بسیج ، بعد از صحبت‌ها برخی گفتند واقعا ما اشتباه می‌کردیم و غرور اجازه نمیداد که فعالیت کنیم.

بزرگواران موشکافی و تبعیین سخنان مقام معظم رهبری را در محافل خود در دستور کارتان قرار دهید ، روی کلید واژه هایی که ایشان مطرح میکنند کارکنید. امروز نیاز است که بر روی صحبت‌های ایشان بیشتر کار شود.

ان شاالله به بازکردن برخی از کلیدواژه‌های صحبت های ایشان از این پس می‌پردازم.

نظرات دوستان هم برایم راهگشاست و منتظرم.

کربلا نوشت:

این امیدی که در دل ما کاشته شده بود برای رفتن بلاخره جواب داد و ان‌شاالله فردا عازم هستیم. دوستان حلال کنید. اگر توفیق حضور داشتم یاد بزرگواران مجازی هم خواهیم کرد.