به بهانه ی سالروز ازدواج پدر خاک و مادر آب:

هسته ی اورانیوم رو اگر در پالایشگاه بشکافند،از انرژی فوق العاده اش میشه برای بهترین فعالیت ها و پیشرفت ها استفاده کرد.

اما اگه همین شکافتن تو جای دیگه ای اتفاق افتاد، انفجار رخ میده، ویرانی به بار میاره..

نیروی جوانی،شور جوان، و انرژی فوق العاده ی جوان اگر در راه درست، و در کانون خانوادش آزاد شد،بهترین پیشرفت ها نصیب خودش و جامعه اش میشه، اما اگه همین جوان،در جای دیگه ای انرژی اش رو آزاد کرد، انفجاری رخ میده که دامن همه ی جامعه رو می گیره...

فرموده ی رهبر نوشت:

پیامبر اکرم(ص) اصرار داشتند جوان ها زود ازدواج کنند؛ چه دخترها و چه پسرها؛ البته با میل خودشان و با اختیار خودشان، نه این که دیگران برایشان تصمیم بگیرند. ما هم باید در جامعه خودمان، این را رواج دهیم. جوان ها در سنین مناسب، وقتی از دوران جوانی خارج نشده اند، در همان حال گرمی و شور و شوق باید ازدواج کنند. این برخلاف برداشت و تلقّی خیلی از افراد است که خیال می کنند ازدواج های دوران جوانی، ازدواج های زودرس است و ماندگار نیست، درست برعکس است. این گونه ازدواج ها اگر درست صورت بگیرد، ازدواج های بسیار ماندگار و خوبی هم خواهد بود و زن و شوهر در چنین خانواده ای کاملاً با هم صمیمی خواهند بود.

/ 1379.12.23/


به سبک شهدا:

دیپلمم را تازه گرفته بودم که آمدند خواستگاری.شرط ها و معیارهایمان را گفتیم اما هر کدام با یک محور اصلی؛شرط اصلی من،ماندنش در سپاه بود؛آن هم نه بصورت مقطعی.

او هم شرط کرد که باید به حضرت امام(ره) اعتقاد داشته باشی و مطیع بی چون و چرای رهبری باشی.

البته این از شرط های خود من هم بود.


/شهید حاج حسن بهمنی/


حسن ختام نوشت:

امام جواد (ع) فرمودند: هر کس به خواستگاری دختر شما آید و به تقوا و تدیّن و امانتداری او مطمئن باشید،با او موافقت کنید و گر نه شما سبب فتنه و فساد بزرگی در روی زمین خواهید شد.


/تهذیب الاحکام،ج7،ص396/


-------------------------------------

پی نوشت:

وقت قیامه...

قیام علیه تفاخر جاهلیت