سلام علیکم

هفته وحدت را صمیمانه به همه بزرگواران تبریک عرض می کنم...

 

 

عرض کنم که چند وقت پیش یکی از رفقا پیام داد که: "فلانی، بابت یه کلاس فوق برنامه تو مدرسه، معلم نداریم...می تونی بیای؟"

گفتم: "نمی رسم" و کلا بی خیالش شدم..

دو روز بعد دوباره دیدم تماس گرفت و خلاصه تو رودربایستی، قبول کردم...

اما خب رسماً کچل شدم(لبخند)

سه روز نظر سنجی گذاشتم در مورد کلاس با 50 دانش آموز...

همین که می گفتم: "سلام"....50 تا جواب "سلام"

گفتم: "بچه ها پیام ندید که تعداد پیام ها نره بالا"...50 تا "چشم"

سریع قوانین کلاس را گذاشتم و خداحافظی کردم...50 تا "خداحافظ"(لبخند)

 

نظرسنجی تموم شد و الان چند وقتیه، از کار و زندگی افتادم...یه بند با بچه فسقلی ها سر و کله می زنم...هم خنده دارند و هم باید باهاشون قاطع بود...یه بساطیه کلا(لبخند)

حالا از اتفاقات مختلفش که بگذریم، مطلبی که خیلی جای تامل داره اینه که این بچه ها، اهل هیچی نیستند در مجازی جز یه کار و اون اینه که یه مخاطب پیدا کنند برای اینکه باهاش حرف بزنند....همین...

از مشکلاتی که دارند بگیر تا تفکراتشون، اعتقاداتشون و خیلی مسائل دیگه...

کافیه تو رو امین بدونند از این جهت که اگه تفکر اشتباهی دارند، جلوی بقیه بچه ها، نکوبونیشون....

اصلا برات مهم باشه که اندیشه اونو بررسی می کنی، با خودش مباحثه می کنی در مورد اون موضوع...

همدردی می کنی باهاش در مسائلی که در سن او، اهمیت داره...و تازه براش تعریف کنی که منم این تجربه رو داشتم و این راهکار را در پیش گرفتم...

بیشترین گلایه ای که دارند و بیشترین علت مشکلاتشون، بابت اینه که والدین، باهاشون حرف نمی زنن...صرفا مسائل مادی...پدر یا مادر، براشون وقت نمی ذارند که حتی یه درددل ساده بکنند....

بقیه مسائل، پیش کش...

براشون جالبه که یه معلم ساده، به حرفهاشون گوش میده..

امام فرمود: "معلمی، شغل انبیاست"

 

داشتم فکر می کردم الان که این همه ما مشکل داریم، چرا دست به دامن اسوه حسنه نمیشیم؟ امام علی می فرمود ما هر وقت فشارها رومون زیاد بود، دست به دامان پیامبر می شدیم...

 بَدا بر روزگار اونی که مفهوم رحمه للعالمین را درک نکرده و از در اهانت وارد شده...

قرآن در سوره احزاب می فرماید:

إِنَّ اللَّـهَ وَمَلَائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَى النَّبِیِّ ۚ یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِیمًا ﴿٥٦﴾

إِنَّ الَّذِینَ یُؤْذُونَ اللَّـهَ وَرَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّـهُ فِی الدُّنْیَا وَالْآخِرَةِ وَأَعَدَّ لَهُمْ عَذَابًا مُّهِینًا ﴿٥٧﴾

وَالَّذِینَ یُؤْذُونَ الْمُؤْمِنِینَ وَالْمُؤْمِنَاتِ بِغَیْرِ مَا اکْتَسَبُوا فَقَدِ احْتَمَلُوا بُهْتَانًا وَإِثْمًا مُّبِینًا ﴿٥٨﴾

 

و البته "ان وعد الله حق"


پی نوشت 1:

برای سلامتی و فرج امام زمان ارواحنا لتراب مقدمه الفداء و شهادت همه مون صلوات

 

پی نوشت 2:

" فراخوان طراحی در پاسداری از رسول اکرم(ص)
◽در پی اقدام بی شرمانۀ دولت فرانسه در اهانت به پیامبر اکرم (ص)، ما نیز از هنرمندان آزاده و مسلمان سراسر جهان دعوت می‌کنیم با آثار خود در قالب‌های #گرافیک، #طراحی_نوشتار، #کارتون و #تصویرسازی، به این اقدام وقیحانه واکنش نشان دهند.

🔹علاقمه‌مندان می‌توانند با انتشار آثار خود در شبکه‌های اجتماعی، آن را به پشتیبانی خانه‌ی طراحان ارسال کنند یا نام کاربری @khattmedia را در پستهای خود تگ کنند.

▫️ تمام آثار دریافت شده بعنوان داستانک (#story) همرسانی شده و از بهترین آثار، با رعایت حقوق هنرمند، در تولیدات گرافیکی مختلف استفاده خواهد شد.

#سلامبرمحمد/ #Salammuhammad
●خانه‌ی طراحان انقلاب اسلامی