سلام

اگه بگن یه حدیث از پیامبر بگو، چی میگی؟

این سوال را یه بار تو کتاب "سیره نبوی" شهید مطهری خونده بودم...

و این سوالی بود که یه بار استاد از خودش می پرسه و به همین خاطر در انتهای کتاب یه سری حدیث نبوی هم جمع آوری می کنه و می نویسه....

القصه....

یه سال یه مسابقه بین بچه های دبستان گذاشتیم...۲۰ تا حدیث خیلی راحت هم از دو ماه قبلش دادیم به بچه ها که اینها را بخونید برای مسابقه...

تعداد سوالات مسابقه کلا ۱۰ تا سوال بود....

یادمه وقتی برگه ها را تصحیح می کردم فقط می خندیدم...بالاترین نمره فکر کنم ۱۶ شد...

یعنی قشنگ معلوم بود هیچ کدوم نگاه هم نکرده اند اصلا...

البته بگذریم که مدرسه هیچ همکاری ای از این بابت نکرده بود...

چند روز پیش، چند تا برگه از اون مسابقه پیدا کردم و کلی خندیدم....



حالا واقعا خود ما چند تا حدیث از پیامبر بلدیم؟

و به چند تا حدیث عاملیم؟

یادمون نره کتاب و سنت، هر دو مهمند....

حدیث معصوم علیه السلام هست که می فرماید: زاهد بی عمل و عالِم بی دین، کمر شکنند....


پی نوشت:
بابت تاخیر امروز صمیمانه عذرخواهی می کنم...