دنبال شارژر می گشتند...

بالاخره یکی شون یه شارژر پیدا کرد و گوشیش را زد به شارژ....
چند دقیقه ای که گذشت اون یکی گفت: "بسِّته دیگه....نوبت منه.."
-گوشی من ۱۱ درصد شارژ شده...تو چند درصد شارژ داری؟
-زیاد نیست...۴۵ درصد
-۴۵ درصد شارژ داری و میگی نوبت منه؟!!من تا گوشیم به یه درصد می رسه، می زنم شارژ...



داشتم مکالمه این دو نفر را می دیدم و گوش می دادم...

تفکر نوشت:
چند درصد شارژ داشته باشی، کار می کنی؟ 
چند درصد امید داشته باشی، کار می کنی؟


قرآن در سوره یوسف، می فرماید:
قُلْ هَـٰذِهِ سَبِیلِی أَدْعُو إِلَى اللَّـهِ ۚ عَلَىٰ بَصِیرَةٍ أَنَا وَمَنِ اتَّبَعَنِی ۖ 
وَسُبْحَانَ اللَّـهِ وَمَا أَنَا مِنَ الْمُشْرِکِینَ ﴿١٠٨﴾ 
وَمَا أَرْسَلْنَا مِن قَبْلِکَ إِلَّا رِجَالًا نُّوحِی إِلَیْهِم مِّنْ أَهْلِ الْقُرَىٰ ۗ 
أَفَلَمْ یَسِیرُوا فِی الْأَرْضِ فَیَنظُرُوا کَیْفَ کَانَ عَاقِبَةُ الَّذِینَ مِن قَبْلِهِمْ ۗ
وَلَدَارُ الْآخِرَةِ خَیْرٌ لِّلَّذِینَ اتَّقَوْا ۗ 
أَفَلَا تَعْقِلُونَ ﴿١٠٩﴾ 
حَتَّىٰ إِذَا اسْتَیْأَسَ الرُّسُلُ وَظَنُّوا أَنَّهُمْ قَدْ کُذِبُوا جَاءَهُمْ نَصْرُنَا 
فَنُجِّیَ مَن نَّشَاءُ ۖ 
وَلَا یُرَدُّ بَأْسُنَا عَنِ الْقَوْمِ الْمُجْرِمِینَ ﴿١١٠﴾ 

بگو: «این است راه من، که من و هر کس (پیروى‌ام) کرد با بینایى به سوى خدا دعوت مى‌کنیم، 
و منزّه است خدا، و من از مشرکان نیستم.» (۱۰۸) 
و پیش از تو [نیز] جز مردانى از اهل شهرها را -که به آنان وحى مى‌کردیم- نفرستادیم. 
آیا در زمین نگردیده‌اند تا فرجام کسانى را که پیش از آنان بوده‌اند بنگرند؟ 
و قطعاً سراى آخرت براى کسانى که پرهیزگارى کرده‌اند بهتر است. 
آیا نمى‌اندیشید؟ (۱۰۹) 
تا هنگامى که فرستادگان [ما] نومید شدند و [مردم‌] پنداشتند که به آنان واقعاً دروغ گفته شده، یارىِ ما به آنان رسید. 
پس کسانى را که مى‌خواستیم، نجات یافتند، 
و[لى‌] عذاب ما از گروه مجرمان برگشت ندارد. (۱۱۰)