فرارسیدن ماه پر خیر و برکت رمضان را خدمت شما بزرگواران تبریک عرض میکنم.

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ اجْعَلْنی فیهِ من المُسْتَغْفرینَ واجْعَلْنی فیهِ من عِبادَکَ الصّالحینَ القانِتین واجْعَلْنی فیهِ من اوْلیائِکَ المُقَرّبینَ بِرَأفَتِکَ یا ارْحَمَ الرّاحِمین.

خدایا قرار بده در این روز از آمرزش جویان و قرار بده مرا در این روز از بندگان شایسته و فرمانبردارت و قرار بده مرا در این روز از دوستان نزدیکت به مهربانى خودت‌ اى مهربان‌ترین مهربانان.(دعای روز پنجم)


-صبر موضوع مهمی که در کنار حق، ایمان و عمل صالح گفته شده، بارها بارها هم در مورد پیامبران و ائمه خوندیم و شنیدیم که برای  ماموریت الهی که داشتن  بیشترین فشارها رو تحمل کردن در همه حال صبور بودن، به ما هم سفارش شده و البته فرمان الهی هم هست که برای زندگی هامون  از این بزرگواران الگوبگیریم، و اما موضوع امروز صبر بر اطاعت از خداوند که انسان در برابر وسوسه های شیطانی باید مقاومت کنه و اجازه نده تا وسوسه ها انسان را از انجام کارهای عبادی و نیک باز داره و  برای انجام عبادت و کارهای نیک در برابر  فشار بیرونی و درونی که وجود داره خودمون رو حفظ کنم و اجازه ندهم تا دلبستگی هامون باعث توقف ما بشه. اگه بخوایم نتیجه گیری کنم با صبر در اطاعت خداوند که انسان می توونه گام های بلندی را در خودسازی و تزکیه نفس از طریق انجام های فرمان های الهی و معصومان(ع) برداره. و ما باید  تلاش کنم تا وظیفه ای خودمون  را به خوبی انجام بدیم.

 البته باید تنبلی را کنار بگذاریم و در انجام تکالیفی که داریم جدی باشم.