بسم الله الرحمن الرحیم


اول مطلب عرض کنم که از مشارکت دوستان در پست قبلی که در همین راستا گذاشته شد ممنون و سپاسگذارم ، خیلی از نظرات کارشناسی شده و روی اصول زده شد که جای استفاده داشت به خودش به عنوان یه پست گذاشته بشه ،‌ برای همین دوستان رو توصیه میکنم که نظرات مطلب قبل رو مطالعه کنند (+)

مگه ما اسم خودمون رو افسر جنگ نرم نذاشتیم ؟

ما خواه و ناخواه در میدان جنگ نرم قرار میگیریم و گرفتیم و برای این که مهره دشمن نشیم و بتونیم خودمون و آرمانها و اعتقادات و دینمون رو حفظ کنیم باید بصیرت کسب کنیم و به دیگران و اطرافیان و کسانی که میشناسیم این بصیرت رو منتقل کنیم و مراقب باشیم که اونها هم یه وقت مهره دشمن نشن ،‌ به همین میگن افسرجنگ نرم

قرار نیست نیروی نظامی باشیم که بهمون بگن افسر و ...

به نظر شما فعالیت ما در محیط‌های مجازی باید چگونه باشد ؟

ماها دوجور میتونیم فعالیت داشته باشیم یا این که فعالیتمون یه جنبه شخصی داره و میخوایم یه جمعی از دوستان جمع بشیم دور هم و کاری هم به کاری نداریم و از هر دری و چیزی میگیم باهم و شاید چند نفر دیگه هم به جمع ما اضافه بشن و شاید هم نشن ،‌ شاید فعالیت من توی محیط مجازی در حوزه احساسات و چیزهایی که دوست دارم باشه که این جنبه شخصی است.

اما یه وقتی ما میخوایم بر اساس دِینی که داریم یه فعالیتی انجام بدیم که مروج یه فرهنگ و عقیده و دین باشه و در راستای اون حرکت کنیم و چارچوب کلی ما مشخص باشه ،  اینجا دیگه احساسات درونی ما نباید به کارمون غلبه کنه و باهم مخلوط بشن چون از اون هدفی که وجود داره آدم رو دور میکنه و دچار مشکلات میشیم.

چه جور باید فعالیت کنیم که تاثیر گذاری بیشتری در این جنگ نرم داشته باشیم ؟

برخی ها خیلی به ظواهر اهمین میدن طوری که ظواهر اونها رو از هدف اصلیشون دور میکنه مثل ظاهر فضایی که درش کار میکنن ،  مثل آمار مراجعین ، مثل عکسهایی که میگذارند و ... که باعث میشه مطلبشون و پیامی که باید منتقل کنند رو با کیفیت و مناسب منتقل نکنن ، به اصطلاح خودمون کمیت غلبه میکنه به کیفیت 

چطور باید فعالیت کنیم که برداشت شخصی نکنن از فعالیتمون  مثلا اسم‌مان ؟

ببینید دوستان اگه ما تصمیم گرفتیم که جزو گروه دوم باشیم و فعالیتمون جنبه شخصی نداشته باشه و به دین و اسلام و طریق شهدا کمک کنیم و چند نفر رو و یا حتی یک نفر رو مسیرش رو به سمت این هدف بیاریم باید از یه سری آیتم هایی استفاده کنیم که بهتر تاثیر گذار باشیم .

دوستان در پست قبل به نام و پروفایل اشاره هایی کردند.
ولی خوب باید این رو مدنظر داشت که گاهی درج اسم آدم رو از هدفش دور میکنه مخصوصا برای خانم ها - چطور ؟ چرا این حرفو میزنم ؟
همه ما در این فکر کنم باهم متفق القول باشیم که در همه محیط‌ها و خصوصا در محیط مجازی آدم مریض وجود داره و در این محیط‌ها آدم مریض بیشتری وجود داره .
گاهی درج اسم ها و انتخاب عکس های پروفایل یه نوع چراغ سبز برای برقراری ارتباط با جنس مخالف محسوب میشه و خوب برای خانم ها این مشکل بیشتر وجود داره
به نظر من در این محیطها و برای فعالیت هایی که غیرشخصی است لزومی نداره که ما اسم خودمون رو یا اسمهایی که جاذب هستند رو انتخاب کنیم ،‌ خصوصا در شبکه های اجتماعی موبایلی که دسترسی و ارتباط و اینها بیش از محیط‌های دیگر است.
اصولا بنده دعبم این هست که وبلاگی یا صفحه ای که میرم دنبال این نیستم که ببینم آقا نوشته یا خانم نوشته ،‌ خیلی از وبلاگها هم که مدتهااست میرم اطلاع ندارم که نویسنده اون خانم یا آقا است یا کی هست ، انصافا از نوع قلم زدنشون هم آدم نمیتونه تشخیص بده که اصلش هم همینه اگه نوع دوم رو انتخاب کردیم.
یا برخی ها مثلا سال تولدشان را درج میکنند. اینها نشانه است.
خانم‌های محترم و بزرگوار و برادران گرامی خودتون رو از بلا و مذان اتهام دور کنید و هم فعالیت سالم تری داشته باشید و هم راه رو برای فعالیت بهتر دیگران باز کنید .
که کارمون و فعالیتمون مورد مرضی رضای حق تعالی قرار بگیره ان‌شاالله
شاید این پست ها ادامه داشته باشه اگه کشش بود و دوستان در مباحث فعالتر شرکت کردند.