اصلا از قدیم الایام!! اسم خرداد که میاد همراهه با امتحان دادن....
یادمه یه سال زمان امتحانات ما مهمون داشتیم...اون هم به تعداد زیاد...واسه همین مجبور بودم مواقعی که همه خوابند، درس بخونم....یادمه تو حیاط نشسته بودم و از قضا، به جای دمپائی هم کفش پوشیده بودم...همینطور که داشتم می خوندم حس کردم یه چیزی تو کفش داره پام را قلقلک میده!!
پام را از تو کفش درآوردم و کفش را برعکس کردم که دیدم یک فروند سوسک سیاه بال دار با شاخک های بلندتر از قد خودش، از تو کفش پرید بیرون!!

خلاصه که تا چند وقتی این خاطره سوژه خنده بود و پشت سرش بحث بر سر اینکه سوسک ها تو محیط های تاریک و نمناک می تونند حرکت کنند و تو روز دید خوبی ندارند...واسه همین اگه یه سوسک را وسط روز دیدی، خطر حمله!! وجود نداره چون نمی تونه تو روز ببینه و بی حرکت می مونه

درست بر عکس مارمولک....
مارمولک ها اگه نور نباشه نمی تونند درست حرکت کنند...واسه همین تو تاریکی بی حرکت می مونند....اما کافیه یه ذره نور گیر بیارند...به سرعت جت!!! از این سر میرن اون سر....

مارمولک ها، موجودات قشنگتری هستند نسبت به سوسک ها، اما خطرشون بیشتره...
با اینکه بال سوسک ها طوریه که انگار یه شنل تنشون کرده اند و تازه پرواز می کنند اما مارمولک ها، قشنگترند به دلیل خال خالی هائی که دارند...

اما در هر حال هیچ کدوم، محبوب نیستند...
در عوض، مورچه ها، خیلی دوست داشتنی هستند...با اینکه نه پرواز می کنند و نه خال خالیند اما کمتر کسی از مورچه ها، آزرده خاطره....
ویژگی بارزی هم که دارند اینه که شبانه روز در حال حرکتند و مشغول کار....


تفکر نوشت:
بی بصیرتان، یا در روز حرکت می کنند و یا در شب...
اونهائی که فقط در روز حرکت می کنند خطرشون بیشتره، چون حجت بر اونها تمام میشه و باز کار خودشون را می کنند...فتنه گرند...
اونهائی که فقط در شب حرکت می کنند، کسانی هستند که از هر راهی، سعی دارند تو تاریکی، غافلگیرت کنند....

اما مورچه صفت ها، چه روز باشه و چه شب، همواره در حرکتند برای رسیدن به تعالی....


چند وقتیه که مخابرات محل، دچار مشکل شده و کلا همه چی، رو هواست...
واسه همین بابت تاخیر امروزم عذر می خوام...
مطالب دوستان را هم می خونم ولی فعلا نمی تونم عرض ادب کنم...از این بابت شرمنده ام اما ان شاء الله خدمت می رسم...