خون تا مادامی که در رگهای ما جریان داره تحت ولایت نفس ناطقه ما هست

 هم پاکه هم موجب حیات هست...

همین که از رگهای ما خارج شد هم اون خونی که خارج شد یه خون مرده و نجس میشه هم بدن ما رو نجس میکنه...

باید سطح بدن رو از اون خون مرده پاک کرد تا بدن طاهر بشه...

این یک اصل هست در نظام هستی... کسی که از ولایت خارج بشه از حیات انسانی ساقط میشه...

خیلی متعارف مطرحش کردم اما این حرف بطن ها داره... تا ما چقدر طلب داشته باشیم...

بریم سر سفره طلب خودمون بشینیم تا ببینیم چی گیرمون میاد... باید تعمق کنیم... 

خدایا اگر فعالیتهای ما.. رفتار و گفتار و افکار ما... خارج از ولایت انسان کامل حضرت بقیه الله و به تبع حضرتش ، خارج از ولایت اولیای الهی که شاگردان حقیقی مکتب اهل بیت هستند ، هست

ما را به دامن ولایت باز گردان و اگر با لطف و عنایت شما در دامن ولایت هستیم ما را ثابت قدم بدار...



طب سنتی نوشت:

رفتم ساری... دیدم محمدطه، خواهر زاده ام که حدود سه چهار سالشه خیلی وابسته به انواع شکلاتها و پاستیل و بستنی و ... شده...

میلش به غذا خیلی کم شده... و این خیلی بده...

خواهرم میگفت اولین بار که پفک رو گذاشت توی دهنش بدش اومده بود... اما حالا دیگه عاشقشه...

بهش گفتم طبع بچه رو بهم زدین... گفت منم دوست ندارم این چیزا رو بخوره اما چیکار کنم... حریفش نمیشم...

دیده بودم اون کتابی که چند هفته پیش بهتون معرفی کردم رو داره...

بهش گفتم توی این کتاب شیوه درست کردن انواع شکلاتهای طبیعی و بستنی های میوه ای و شیری و انواع شربتها  و شیرینی هاو .... نوشته شده

چرا درست نمیکنی اینا رو... این کتاب رو بخون...

امروزه تنقلات مورد علاقه بچه ها چیزهایی شده که به شدت مزاجشون رو به هم میزنه... باید تدبیر کرد 


میدونید چرا اینقدر روی حفظ و اعتدال مزاج تاکید دارم؟

بزرگواران : جسم و روح روی هم اثر میذارن... درسته که نفس انسان مجرد هست و جسم انسان مادی هست...

اما این دو از هم گسسته نیستن... وقتی اعتدال مزاج به هم بخوره درک و فهم هم دچار اعوجاج میشن...

لذا میبینید طرف میره حوزه علمیه درس میخونه... از محضر کلی از بزرگان هم استفاده میکنه... حرف خیلی شنیده...

اما اعتنایی به صحت مزاجش نداشته... مزاج جسمش به هم خورده... 

با وجود همه اساتیدی که دیده میبینید حرفها و برداشتهاش اون طور که باید اعتدال نداره...

مگه نمیبینید افرادی که بسیار عجول هستن گرما بر مزاجشون غلبه داره؟

یا افرادی که دچار وسواس یا احتیاط مفرط هستن و دائم الشَک هستن سردی و خشکی بر مزاجشون غلبه داره؟

یا افرادی که اصلا اهل انعطاف نیستن و جمود در اندیشه شون هست خشکی بر مزاجشون غلبه داره؟

ببینیم داریم با مزاج خودمون و نسل آینده چکار میکنیم...