بسم الله الرحمن الرحیم

امام جواد علیه السلام:

الْمُؤ مِنُ یَحْتاجُ إ لى ثَلاثِ خِصالٍ: تَوْفیقٍ مِنَ اللّهِ عَزَّ وَ جَلَّ، وَ واعِظٍ مِنْ نَفْسِهِ، وَقَبُولٍ مِمَّنْ یَنْصَحُهُ.

فرمود: مؤ من در هر حال نیازمند به سه خصلت است : توفیق از طرف خداوند متعال، واعظى از درون خود، قبول و پذیرش نصیحت کسى که او را نصیحت نماید.
شهادت امام محمدتقی علیه السلام تسلیت باد

مبلغ اسلامی بود . در یکی از مراکز اسلامی لندن. عمرش را گذاشته بود روی این کار.

تعریف می کرد که یک روز سوار تاکسی می شود و کرایه را می پردازد . راننده بقیه پول را که برمی گرداند 20 سنت اضافه تر می دهد .

می گفت : چند دقیقه ای با خودم کلنجار رفتم که بیست سنت اضافه را برگردانم یا نه !

آخر سر بر خودم پیروز شدم و بیست سنت را پس دادم و گفتم آقا این را زیاد دادی ...

گذشت و به مقصد رسیدیم .


موقع پیاده شدن راننده سرش را بیرون آورد و گفت آقا از شما ممنونم .

پرسیدم بابت چی ؟

گفت می خواستم فردا بیایم مرکز شما و مسلمان شوم

اما هنوز کمی مردد بودم .

وقتی دیدم سوار ماشینم شدید خواستم شما را امتحان کنم .

با خودم شرط کردم اگر بیست سنت را پس دادید بیایم .

فردا خدمت می رسیم

تعریف می کرد : تمام وجودم دگرگون شد حالی شبیه غش به من دست داد .

من مشغول خودم بودم در حالی که داشتم تمام اسلام را به بیست سنت می فروختم ...

*****************************************************
این ماجرا را که شنیدم دیدم چقدر وضع ما مذهبی ها خطرناک است . شاید بد نباشد که به خودمان باز گردیم و ببینیم که روزی چند بار و به چه قیمتی تمام اعتقادات و مذهبمان را می فروشیم ؟!

منبع : http://vares.loxblog.ir/

پی نوشت:

این مطلب را قبلا خوانده بودم و این روزها هم حرف دلم هست و هم از خودم میترسم که خدای نکرده ما عامل فروش اسلام نباشیم .. با رفتارمان ... برخوردمان ... با حرفهایمان و ...

بزرگوارانی که گفته بودند در برنامه بعدی "شهدا آبروی محله" به ما خبر بدید که شرکت کنیم ، این پنجشنبه مورخ 94/6/26 ساعت 18 الی 19 دوستان ما برنامه ریزی کرده اند که مراسم داشته باشند.

نویسنده وبلاگ فانوس جزیره "گمنام" راهی سفر حج تمتع شدند و از همه درخواست حلالیت کردند و عذرخواهی که وقت نکردند که پست خداحافظی بنویسند و گفتند که به یاد همه بزرگواران خواهند بود ان‌شاءالله