درویشی با یک کشکول کوچک (کیف یا کوله پشتی دراویش بود) اومد پیش ملا احمد نراقی...

ملا احمد نراقی هم خانه وسیعی داشت و رفت و آمد در منزلش زیاد بود... خلاصه اینکه مال و جاه داشت...

درویش به ملا گفت تو چگونه ادعای دینداری و شیعه علی بودن را داری؟

 در حالی که مولا علی ساده زیست بود و اعتنایی به دنیا نداشت اما تو این همه مال و جاه جمع کردی

ملا سعی کرد به او بفهماند که مهم و اصل تعلق نداشتن به دنیا هست و من تعلقی به این همه خدم و حشم ندارم

درویش قانع نمیشد... کشکولش را روی زمین گذاشته بود شیخ چند قدمی با او قدم زد و سعی کرد قانعش کند که اصل بر تعلق نداشتن به دنیا هست

ناگهان ملا به درویش گفت: میخواهی به تو ثابت کنم؟

دوریش گفت : ثابت کن



ملا گفت: همین الان بیا راه بیافتیم با هم بریم نجف... پیاده هم بریم... حاضری؟

درویش گفت : معلومه که حاضرم

ملا گفت: پس راه بیافت بریم

درویش گفت: چند لحظه بایست من کشکولم رو بردارم....

ملا دستش رو گرفت و گفت: درویش ، من این همه مال و خدم و حشم و مهمون رو رها کردم که با هم بریم نزد مولا علی 

اما تو نتونستی از کشکول خود بگذری و رهایش کنی...

خیلی بده که دنیای آدم یک کشکول باشه...

درویش سرافکنده شد و متوجه حرف ملاشد...( تردید دارم که اون شیخ ، شیخ بهایی بوده باشه... ذهنم یاری نمیکنه... اما احتمال زیاد خودشه)

نتیجه نوشت:

ببینیم چه چیزی دنیا و حجاب ما شده... 

خیلی باید خودمون رو رصد کنیم... هشیار باشیم

تعلقات، درک و فهم رو میاره پایین

تعقل با تعلق سازگاری نداره..

طب سنتی نوشت

 در بین غذاها نان غذایی هست که تقریبا ما ایرانی ها بیشترین مصرف رو داریم متاسفانه در سالهای اخیر برای بالا بردن کیفیت نان یک حرکت نابخردانه توسط مسئولین ذیربط شکل گرفت

که به جای بالا بردن کیفیت نان فقط سعی کردن ظاهر نان رو خوشگل کنن و کیفیت نان نه تنها کاهش پیدا کرد بلکه مصرف نان منشا بروز خیلی از بیماری ها هم شد

هر چی با خودم کلنجار میرم که این حرکت فقط از روی جهل بوده نمیتونم باور کنم...

چون نمیتونم انسان رو اینقدر سفیه و نادان فرض کنم... آردهایی که الان به نانوایی ها داده میشه آرد تصفیه شده یا همون آرد سفید هست

یعنی سبوس آرد رو جدا میکنن که نان وقتی پخته شد خمیرش سفیدتر و به اصطلاح خوشگل تر باشه... این نان با چنین آردی به لحاظ ارزش غذایی بسیار تنزل پیدا میکنه...

به علاوه که الان تقریبا همه به راحتی از جوش شیرین هم استفاده میکنن که بسیار مضره...

خلاصه بارزترین  زیان مصرف آردهای تصفیه شده (اعم از آرد برنج و گندم) افزایش چربی خون که اغلب بهش دچاریم (ربطی هم به چاقی و لاغری نداره) و خطر ابتلا به سرطان کلیه رو هم افزایش میده

اما راهش چیه:

در بین نان هایی که موجوده نان سنگک بیشترین سبوس رو داره و نان بربری کمترین سبوس رو و نان لواش و تافتون ما بین این دو تا هستن

اما نان لواش و تافتون به علت مصرف بی رویه جوش شیرین ضررش از نان بربری در کل بیشتره

یعنی نان اگر از کم ضررترین شون بخوایم لیست کنیم ترتیبش این میشه : سنگک ، بربری ، تافتون ، لواش

البته دقت کنید که الان خیلی از سنگک ها هم از آرد نان بربری استفاده میکنن... علامتش هم سفیدی بیش از حد خمیر آنهاست... نان سبوس دار ، رنگ خمیرش تیره تر هست تقریبا خاکی رنگه... قهوه ای روشن

راه دیگه ای هم وجود داره که من اون راه رو میرم سعی میکنم هفته ای یه بار خودم نون درست کنم و مابقیش هم سعی میکنم سنگک بخرم...

نونی که خودمون توی فر درست میکنیم بسیار مقوی و خوشمزه هست

خودش به تنهایی یه وعده غذای کامل هست... آرد سبوس دار میخرم و درست میکنم.. چنین آردی هم گیرتون نیومد همون آرد نانوایی رو بخرید و کمی هم سبوس خوراکی بخرید بهش اضافه کنید میشه آرد سبوس دار

اینم یه قرص از نانی که با همسر گرام درست کردیم بسیار خوشمزه هست همه هم میتونن درست کنن

اگر کسی دوست داشت درست کنه شیوه پختش رو عرض میکنم خدمتش

یا علی و التماس دعا