این داستان از علامه حسن زاده آملی نقل شده است:

«بنده حدود سى سال پیش گفت‌وگویی با یک ریاضیدان داشتم؛ تا این که بحث به شکل هندسى «قطاع» کشید. از او به خاطر منظور الهى که در نظرم بود، سؤال کردم: عزیز من! از این شکل، چند حکم هندسى میتوان استنباط کرد؟
گفت: شاید هفت تا ده تا حکم .

گفتم: مثلاً بیست تا چطور؟

گفت: شاید، ممکن است.

گفتم: دویست تا چطور؟

به من نگاه می‌کرد که آیا دویست حکم هندسى می‌توان از آن استنباط کرد؟! سپس ساکت شد و چیزی نگفت.
باز گفتم: دویست هزار چطور؟ خیال کرد که سر مطایبه و شوخى دارم و به مجاز حرف می‌زنم.
بعد به او گفتم: آقا ! این خواجه نصیرالدین طوسى کتابى به نام «کشف القباع عن اسرار شکل القطاع » دارد که در آن جناب خواجه از این شکل، چهارصد و نود و هفت هزار و ششصد و شصت و چهار (497664) حکم هندسى استنباط کرده؛ یعنى نزدیک نیم میلیون
بعد ادامه دادم خواجه نصیر طوسى که راجع به یک شکل هندسى، کتابی نوشته و قریب پانصد هزار حکم از آن استنباط کرده، شما آن کتاب و خود خواجه را می‌شناسی؟
گفت: نخیر...


دوستان این داستان ادامه داره اما من هدفم از طرحش چیز دیگه ای بود

بعد از اسلام در زمینه های مختلف علمی توسط عالمان اسلام پیشرفت های شگفتی ایجاد شد مخصوصا در ایران خودمون... علومی که حتی اسم خیلی از این علوم تا حال به گوش ما نخورده... فقط علوم غریبه شامل بیش از ششصد رشته علمی هست...

اونقدر کتابهای علمی خطی ما رو از ایران خارج کردن که حساب نداره دوستان... فقط رژیم صهیونیستی بیش از سی هزار جلد از کتب خطی علمی ما رو در موزه هاش نگه داری میکنه و البته در تلاش هستن برای فهم و بهره برداری...

دیگه در مسکو و انگلیس و فرانسه بسیار رقم کتابها بالاتر از اینهاست در برخی موزه ها تا چهارصد هزار کتاب هم موجوده... و اغلب در دوره پهلوی دوم از ایران خارج شد... جنایتی که محمد رضا به ایران کرد چنگیز مغول هم نکرد... هنوز هم خارج میشه از کشور ولی دیگه به صورت حکومتی خارج نمیشه حالا تک و توک و قاچاقی از ایران خارج میشه...

و حتی بعضی از بزرگواران فرمودن اصلی ترین هدف امریکا برای تحریک صدام به جنگ با ایران تخلیه کتابخانه ملی بغداد بود و این کار رو کردن که اگر فقط صد تا از اون کتابها رو الان عراق میداشت کل عراق رو میتونست با فروشش آباد کنه (ارزش ریالی کتابها رو منظورم هست از ارزش ریالیش پی به ارزش علمی کتابها ببرید)

دوستان رسالت ما سنگینه... هیچ جای دنیا به اندازه ایران استعداد علمی وجود نداره... باید راه بیافتیم خدا گواهه از روی تعصب وطن گرایی حرف نمیزنم

دلیل علمی دارم... برید مطالعه کنید در مورد مزاج اقالیم هفت گانه در کره زمین... معتدل ترین مزاج اقلیمی در اقلیم چهارم هست و ایران تماما در این اقلیم واقع شده... و بخونید اثر اقلیم رو روی نفوسی که در اون اقلیم رشد میکنن...

دوستان همین امروز تمام دنیا سر سفره علمی گذشتگان من و شما نشسته ان... باید راه بیافتیم

جهاد علمی ....

مگه نمیگیم وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد؟

خب بفرمایید وارد جهاد علمی بشید....

چه خبرهاست خدایا که ندارم خبری...

کو مرا خضر رهی تا که نمایم سفری

عذر خواهی نوشت:

دوستان باید منو عفو کنن که هر روز با مطالب من روبرو میشن بعضی دوستان مرخصی هستن و بعضی هم نمیدونم کجا هستن... و چرا نمینویسن... من هم فقط برای اینکه اینجا از پویایی خارج نشه مطلب میذارم... خودم خیلی تنوع مطالب رو دوست داشتم وقتی هر کی با روحیات و تشخص خودش مینوشت موجب تازگی وبلاگ میشد اما حالا باید قدری این قلم تکراری رو تحمل کنید تا از بحران خارج بشیم... :)

:(