در خلوت به پشت دست خودم خیره شدم! بله؛ به پشت دست خودم نگاه می‌کردم به چینش و نحوه ورود رگها از ساعد به مچ دست خوب دقت کردم و اندیشیدم که طراح و سازنده این دست حتماً محاسبات و دلایل خاصی داشته که مچ و پشت دست ما را اینطور طراحی کرده است! به مسیری که رگها از زیر پوست می‌پیمایند، دقت کردم. دیدم در فواصل معین و دقیقی از مچ دست، برخی رگها به سطح پوست نزدیک شده‌اند؛ برخی دو شاخه شده‌اند؛ برخی هم قطرشان کمتر شده است؛ برخی آنقدر به سطح پوست نزدیک شده‌اند که می‌توان آنها را لمس کرد؛ برخی از لابلای تاندونهای انگشتان به درون بافت گوشتی نفوذ کرده و به عمق فرو رفته‌اند؛ برخی مانند رگی که به انگشت اشاره وارد می‌شود از ناحیه فوقانی (روی انگشت) وارد شده و دقیقاً از ابتدای استخوان اول انگشت اشاره با کم شدن قطرش، منشعب شده است و همینطور ادامه پیدا کرده است. همین سیستم در مچ و پشت دست راست هم تکرارشده است؛ کاملاً یکسان.البته این ظاهر قضیه است که به قول معروف من داشتم به «چشمِ سَر» می‌دیدم!



همیشه به مباحث زیست شناسی علاقه خاصی داشتم البته از حفظ کردن متنفر بودم به خاطر همین رشته تجربی رو کنارگذاشتم.

رشته انتخابیم شد رشته ریاضی و فیزیک ...

خب گذشت و کنکور دادیم و در رشته مهندسی کامپیوتر قبول شدم دوره کارشناسی به سرعت برق و باد گذشت اما یه نتیجه خیلی خوب برام داشت :اینکه بعضی درسامون به مباحث زیست شناسی هم ربط پیدا میکرد ، از جمله درس هوش مصنوعی ...

توی این درس هدف اینه که با الهام از ساختار مغز انسان و پیدا کردن روابط ریاضی و محاسباتی پیچیده ، بشر بتونه ربات بسازه !

به لطف خدا الان ترم دوی ارشد مهندسی کامپیوتر - گرایش هوش مصنوعی و رباتیک هستم.

این ترم استاد سر کلاس درباره ساختار مغز انسان صحبت میکرد از قدرت تفکر انسان میگفت و از ناتوانی انسان در شبیه سازی کامل حتی یک نرون مغزی ... چه برسد به شبیه سازی کامل یک انسان ...

درباره کارهای موازی ای میگفت که ما روزمره انجام میدیم مثل حرق زدن و خوردنِ حین راه رفتن اما شبیه سازی همین کارهای موازی در دنیای واقعی خیلی خیلی سخته ...



سیم خاردار 27 : کم فکر کردم .

با کمی تفکر درباره بدن خودمان بسیار می‌توان به عظمت خداوند پی برد. و می‌توان به بزرگی خداوند اعتراف کرد که همواره برترین ایده ها، برترین طراحی‌ها و در عین حال پیشرفته‌ترین تکنولوژی را در ساخت اندامهای بدن انسان به کار برده و پس از سال ها هنوز نیاز به بازنگری در طراحی نداشته است اما بشر ...

ای کاش بیشتر در خلقت خودمون و هستی تفکر کنیم ...

امام رضا علیه السلام میفرمایند: عبادت به نماز و روزه بسیار نیست؛ همانا عبادت،اندیشیدن در امر خداى عز و جل است...


تا به حال درباره آفرینش هستی فکر کرده اید؟

تا به حال فکر کرده اید که چه قدر در ذره ذره این هستی نظم و دقت وجود دارد؟

و آیا تا به حال به کوچک بودن انسان در برابر کل نظام هستی و کهکشان ها فکر کرده اید؟

چه نتیجه ای گرفته اید از این تفکر؟


********************

پیشاپیش روز مادر مبارک!

هوای مادرامون رو خیلی داشته باشیم...