خیلی دوست داشتم در مورد این تصویر توضیح بدم اما وقتم کفاف نداد

خیلی حیف شد....

اما دوستان قرآن هم شرح انسانه 

اینطور نباشه که قرآن رو سهل بگیریم مطلقا در داستانهای قرآن باید زمان رو برداشت هر داستانی که در قرآن آمده همین الان من و شما در متن اون داستان قرار داریم

مثلا نگیم در سوره مریم حضرت زکریا  از خدا بچه خواست و خدا هم به او در پیری بچه عطا کرد بعد ته درس گرفتنمون این باشه که مثلا انسان نباید هرگز از رحمت خدا نا امید باشه چون به حضرت زکریا در سن پیری فرزند داد... نه این اندازه توقف نکنیم ... حیف قرآنه که در همین حد توقف کنیم... 

همین الان من و شما در متن داستان حضرت زکریا قرار داریم ما هم عقیم هستیم عقیم بودن که فقط به معنا فرزند فیزیکی نداشتن نیست عزیز من

در داستانهای قرآن غور کنیم...

وقتی حضرت موسی با قومش در بیابان اسیر شد حضرت موسی از بهشت برایشان غذای بهشتی می آورد البته به اذن الله

بعد قومش اعتراض کردن که ما نمی تونیم به غذای واحد صبر کنیم و تو باید به خدای خودت بگی برای ما پیاز و عدس و... اینها بیاورد

دوست من سرت کلاه نره و پیش خودت فکر نکنی که این داستان مختص قوم بنی اسراییل بود نه .... 

من و شما همین الان در بیابان اسیریم و نمی تونیم بر غذای واحد صبر کنیم ( غذای عقلانی) و اولیای الهی رو مجبور میکنیم به شدت خودشون رو تنزل بدن ( پیاز و عدس)

مبادا سر خودمون رو کلاه بذاریم ... مبادا...

درست قرآن بخونیم.... با تدبیر...

قرآن شرح تدوینی انسانه نه یه کتاب داستان ....

همونطور که نظام هستی شرح انسانه 

منتها نظام هستی شرح تکوینی انسان هست و قرآن شرح تدوینی انسان

مبادا سر خودمون رو کلاه بذاریم به خودمون قید بزنیم... مبادا....

پایان نوشت: چند روز پیش متوجه شدم دوستی بزرگوار که همش دو ماه بیشتر با هم در پادگانی دور افتاده زندگی نکردیم مطالب منو میخونه منتها اهل نظر گذاشتن نیست

خوبه که دوستی حقیقی رو در دنیای مجازی یافتیم : علی آقا نجورسن؟...خیلی حیف شد که زبان شیرین شما ترکها رو یاد نگرفتم...

قربان اون خاک عالم خیز شما... علامه طباطبایی جان و برادر الهی اش ، آقای سید علی قاضی و علامه جعفری و ....