یه فایل پاورپوینت براتون آماده کردم، امیدوارم خوشتون بیاد.


نوای این فایل آرامش بخشه، پس حتماً بلندگوها رو روشن کنید.


 دانلود


چند وقت پیش تو محل کارم، به من و چند نفر از همکارا کاری محول شده بود که باید در کنار مسئولیت قبلی مون انجام می دادیم. هر روز که می رفتیم سر کار اول باید اون کار جدید رو انجام می دادیم و بعد از اینکه اون کارمون تموم می شد تو یه دفتر بزرگ که شبیه دفتر نمره بود امضاء می زدیم. یه روز بعد از اینکه کار جدیدم تموم شد و دفتر حضور و غیاب رو امضاء زدم رفتم اتاقم و نشستم پای سیستم و مشغول کارم شدم...

تو همین حین یکی از همکارام وارد اتاق شد و بهم گفت فلان همکار داره میره مرخصی تو بیا کارش رو انجام بده. منم چون چند تا نامه داشتم که باید همون روز اقدام می کردم به خاطر همین کاملا محترمانه بهشون گفتم شرمنده من خودم کار دارم و اگه بخوام کار ایشون رو انجام بدم کارم می مونه. این مسئول محترم بدون اینکه حرفی بزنن از اتاق خارج شدن.

تقریباً یک ساعت بعد یکی دیگه از همکارام وارد اتاق شد و بهم گفت من از همکارها شنیده بودم ولی باور نمی کردم؛ الان رفتم دفتر حضور و غیاب رو امضاء بزنم دیدم جلوی اسمت نوشتن تخلف و ...

وقتی این حرف رو شنیدم خیلی ناراحت شدم، چون می دونستم همکارا اون دفترو می بینند و دوست نداشتم اونا از این موضوع مطلع بشن. همچنان که داشتم کار انجام می دادم ذهنم درگیر بود و ناراحت بودم. بعد یه مدت به خودم گفتم از اینکه چند تا همکار تذکر کنار اسمت رو ببینن اینقدر ناراحتی، پس چطور می تونی در حضور خدا مرتکب گناه بشی؟!!

تو که تحمل نداری چند تا همکار تخلف کنار اسمت رو بخونن، به این فکر نمی کنی که فردای قیامت وقتی نامه اعمالت رو بهت میدن می خوای چیکار کنی؟!!

اگه خدا ستار العیوب نبود و مثل فلانی کاری می کرد که همه متوجه گناهات بشن، اونوقت چیکار می کردی؟!!

خلاصه این اتفاق برام تلنگری بود...


پی نوشت: در هر تجربه منفی حتماً درس مثبتی نهفته است. خداوندا بگذار این حقیقت را دریابم تا تجربیات منفی مرا آزار ندهند.


دعا نوشت: خدایا، چون در این دنیا گناهانم را پوشاندی و بر هیچ یک از بندگان شایسته ات فاش نساختی، پس در روز قیامت نیز رسوای خلایقم مگردان. (مناجات شعبانیه)


تفکر نوشت: آیت الله بهجت رحمة الله علیه: تمام انحرافات ما از این است که خدا را ناظر و شاهد نمی بینیم.