بسم الله الرحمن الرحیم

داشتم این پست را می نوشتم این حدیث برام پیامک شد اتفاقی و اینجا نگاشتم:

امام حسین علیه السلام فرمودند:

هر کس فکرش به جایی نرسد و راه تدبیر بر او بسته شود، کلیدش مداراست.

بحار الانوار- جلد75- صفحه128


در پست هفته قبل که درخصوص فکر کردن به میوه ها نگاشته شد. انصافا با این که پست ما خوب نبود ولی تفکر نوشت های خوبی در ذیل پست آمد و به عزیزانی که کامنت های این پست را مطالعه نکرده اند توصیه میکنم که مروری داشته باشند. خود من خیلی درس گرفتم از پست قبل و از تفکرها که تشکر می کنم از همه بزرگواران اما در مورد میوه ها این طور عرض میشه که :

همه میوه ها به خودی خود درس هایی برای ما دارند همواره که از تک ، تک آنها باید برداشت ها و تفکراتی انجام بشه که مجال این کار نیست در این پست اما شما بزرگواران به گوشه هایی از این براشتها و تعدادی از این میوه ها تفکر نوشتهایی را نگاشتید که استفاده شد.

اما وجه مشترک میوه ها که چند نفر اشارات و مطالبی برای آنها نوشته اند پوست میوه ها است. به همه میوه ها دقت کنید ، میوه ای نداریم که پوست نداشته باشد ، برخی یک پوسته دارند و برخی چند پوسته دارند ، برخی چند لایه دارند و برخی نه مثل پرتقال که متشکل از چهار پوست است ، یا انار که متشکل از پوستها و پرده های میانی است و هسته و ...

هر میوه ای که پوست آن را برداریم و آن در معرض دید قرار گیرد اگر مصرف نشود و اگر بدون پوست بماند سریع خراب ، خشک یا دور انداختنی می شود. حتی خیلی از میوه ها اگر یکی از آنها خراب باشد یا یک دانه همه میوه یا میوه ها را خراب و همه را دور انداختنی میکند. از این رو میتوان به فلسفه حجاب پی برد که اگر رعایت نشود مفسده در پی دارد و هر کس حجاب که این همه تاکید بر آن شده است را رعایت نکند اول خودش خراب و بعد دیگران را در معرض قرار می دهد.

البته در باب حجاب مسائل زیاد است و گوناگون و سلیقه ها هم زیاد اما حجاب زن و مرد ندارد هر دو باید حجاب داشته باشند . زن ها کمی بیشتر و مردها کمی کمتر ولی اهمیت حجاب مردها هم کمتر از زنها نیست.

و حجاب هم انواع گوناگون دارد ، ظاهری ، باطنی ، گوش ها ، چشم ها و ...

اما برخی از میوه ها در قرآن از آنها ذکر نام شده است ، برخی خداوند به آنها قسم خورده است که حتما از اهمیت بیشتری برخوردار هستند که دوستان و بزرگواران را به توجه بیشتر به این میوه ها جلب می نمایم ، هم خاصیت و هم ظاهر و باطن آنها ...

میوه هایی که در قرآن از آنها نام بده شده است که به شرح ذیل است:

در قرآن کریم به میوه انجیر و زیتون قسم یاد شده است و در آیات متعددی از میوه های انار، انگور و خرما نام برده شده است.


و اما کربلا که هنوز قسمت نشده است اما امید همچنان باقی است..

رئیس ما برای مرخصی گفت نمیشه ، زیادت میکنه تازه کربلا بودی

اما هنوز یه امیدی توی وجودمون هست نمیدونم چرا ..

و سهم من شده پیامک های ریز و درشت و بلند و کوتاه رفقای بزرگتر ، همسن و کوچکتر که دائم در حال خدا حافظی هستند.