کبوتر دل دوباره سمت کربلا رفته

حرمتو هر کی ندیده سرش کلاه رفته


آقای عباس زاده! با این نوای وب و پست خرم آن لحظه... دل من و بقیه دوستان را هوایی کردین و رفتین!

حالا ما مانده ایم و برای دلتنگی مان به دنبال راه چاره ایم...

دکتر محمد هادی امینی (فرزند علامه امینی) می نویسد: پس از گذشت چهار سال از فوت پدرم در شب جمعه ای قبل از اذان صبح، پدرم را در خواب دیدم. او بسیار شاداب و خرسند بود، جلو رفتم و پس از سلام و دست بوسی گفتم: پدر جان! در آنجا چه عملی باعث سعادت و نجات شما گردید؟ پدرم گفت: چه می گویی؟ دوباره عرض کردم: آقا جان! در آنجا که اقامت دارید کدام یک از اعمال تان موجب نجات شما شد؟ کتاب الغدیر یا سایر تألیفات شما یا تأسیس بنیاد و کتابخانه امیرالمومنین (علیه السلام)؟

پدرم پاسخ داد: نمی دانم چه می گویی؟ قدری روشن تر بگو.

گفتم: آقا جان! شما اکنون از میان ما رخت بربسته اید و به جهان دیگر منتقل شده اید، در آنجا کدامین عمل باعث نجات شما گردید؟

مرحوم علامه امینی تأملی نمود، سپس فرمود:

فقط زیارت اباعبدالله الحسین (علیه السلام).

عرض کردم: شما می دانید اکنون روابط ایران و عراق تیره شده و راه کربلا بسته است، برای زیارت چه کنیم؟

فرمود: در مجالس و محافلی که جهت عزاداری امام حسین (علیه السلام) بر پا می شود شرکت کنید تا ثواب زیارت امام حسین (علیه السلام) را به شما بدهند.

سپس فرمود: پسرجان! در گذشته بارها به تو یادآور شدم و اکنون نیز توصیه می کنم که زیارت عاشورا را به هیچ عنوان ترک مکن.

زیارت عاشورا بخوان و آن را وظیفه خودت بدان. این زیارت دارای آثار، برکات و فواید بسیاری است که موجب نجات و سعادتمندی تو در دنیا و آخرت می شود.1


علامه طباطبایی رحمة الله در دستورات اخلاقی خود به نقل از اساتیدشان می فرمودند:

هیچ کس به مرتبه ای از معنویت نرسید و گشایش و فتح بابی نکرد مگر در حرم مطهر امام حسین (علیه السلام) یا در توسل به آن حضرت.2


یکی از نکاتی که جناب شیخ رجبعلی خیاط در توسل به اهل بیت (علیه السلام) بر آن تأکید داشت، خواندن "زیارت عاشورا" بود و در این باره می فرمود:

در عالم معنا به من توصیه کرده اند که: "زیارت عاشورا بخوان".

و توصیه می کرد: تا زنده اید، زیارت عاشورا را از دست ندهید.3


1. طوبای کربلا، ص 111

2. طوبای کربلا، ص 164

3. کیمیای محبت، ص 199


التماس دعا.