خدا: بنده ی من نماز شب بخوان و آن 11 رکعت است.
بنده: خدایا من خسته ام نمیتوانم.
خدا: بنده ی من 2رکعت نماز شفع بخوان و 1 رکعت نماز وتر.
بنده: خدایا برایم مشکل است نیمه شب بیدار شوم.

خدا:  بنده ی من قبل از خواب این 3 رکعت را بخوان.

بنده: خدایا 3 رکعت زیاد است.
خدا: بنده ی من فقط 1 رکعت نماز وتر بخوان.
بنده: خدایا امروز خیلی خسته ام راه دیگری ندارد؟.

خدا: قبل از خواب وضو بگیر و رو به آسمان کن و بگو یا الله..

بنده: خدایا من در رختخواب هستم اگر بلند شوم خواب از سرم میپرد.

خدا : همانجا که دراز کشیده ای تیمم کن بگو یا الله.
بنده :  خدایا هوا سرد است!نمیتوانم دستانم را از زیر پتو در بیاورم.
خدا : بنده ی من در دلت بگو یا الله ما نماز شب برایت حساب میکنیم.
بنده اعتنائی نمی کند و می خوابد!!!!
خدا : ملائکه من! ببینید آنقدر ساده گرفتم اما او خوابیده است.
خدا : چیزی به اذان صبح نمانده او را بیدار کنید دلم برایش تنگ شده است امشب با من حرف نزده.
ملائکه : خداوندا 2بار او را بیدار کردیم اما باز خوابید.
خدا :  در گوشش بگویید خدا منتظر توست.
ملائکه :  باز هم بیدار نمی شود.
خدا : اذان صبح را میگویند هنگام طلوع آفتاب است.ای بنده ی من بیدار شو نماز صبحت قضا میشود.
ملائکه :  خداوندا نمیخواهی با او قهر کنی؟
خدا : او جز من کسی را ندارد....شاید توبه کرد.
بنده من هنگامی که به نماز می ایستی من آنچنان گوش فرا میدهم که انگار همین یک بنده را دارم و تو چنان غافلی که گویا صدها خدا داری 

 

سیم خاردار 2 : خواب بر من غلبه کرد!

 

ایمیل خوان باشیم یا وب گرد و وب سایت دار، فیس بوکی باشیم یا وایبری و واتس آپی یا دل مشغول به هر کجای گسترده این دنیا وفضاهای مجازی ، باید که جایی و وقتی هم برای ارتباط با خدا داشته باشیم ...

 

حاج آقا پناهیان توی یکی از صحبتهاشون میگن:

راحت‌طلبی بزرگترین و اولین فریبیه که انسان می‌خوره. اگر فریب، دو رکن اساسی داشته باشه، یکی بر سر راحتی است و دیگری بر سر لذت است... بیایید خودمان را فریب ندهیم و با راحتی درگیر شویم، چون این راحتی واقعاً یک راحتی کاذب و موهوم است. کسانی که راحت‌طلب هستند نه‌تنها به راحتی مطلوب خود نمی‌رسند بلکه به سختی‌های بیشتری خواهند رسید. پس بهتر است به کلی ریشۀ این راحت‌طلبی را بکَنیم و کنار بگذاریم. نترسید؛ آن مقدار از راحتی دنیا که سهمیۀ شما باشد -حتی به زور- به شما خواهند داد.

اولین راهکار استاد پناهیان  برای  مبارزه با راحت طلبی اینه:

*اولین پیشنهاد برای مبارزه با راحت‌طلبی، سحرخیزی است؛ اینکه انسان از خواب نوشین سحر بگذرد. کما اینکه خداوند می‌فرماید: «تَتَجافى‏ جُنُوبُهُمْ عَنِ الْمَضاجِعِ»(سجده/16) یعنی انسان پهلوی خودش را از رختخواب جدا کند و نماز شب بخواند. تصور نکنید که این پیشنهاد(بلند شدن برای نماز شب)، خیلی عرفانی است! وقتی خیلی عرفانی می‌شود که برای هر دو رکعت نماز شب، بیدار شوید و دوباره بخوابید و برای دو رکعت بعدی بیدار شوید. که حضرت امام(ره) و برخی دیگر از خوبان این‌طوری نماز شب می‌خواندند.

*  اگر می‌خواهی زندگی سالمی داشته باشی و از راحت‌طلبی گریزان باشی و نَفَس راحت‌طلبی خودت را گرفته باشی، لااقل این کار را انجام بده. آقای بهجت(ره) می‌فرمود: «در تعبدیات، کوه کندن از ما نخواسته‌اند، سخت‌ترینش نماز شب خواندن است که در حقیقت، تغییر وقت خواب است نه اصل بی‌خوابی، بلکه نیم‌ساعت زودتر بخواب، تا نیم ساعت زودتر بیدار شوی!»

برخی از اولیاء خدا هم گفته‌اند که وقتی برای نماز شب بیدار شدید حتی اگر حال نماز خواندن نداشتید، بیدار بمانید و مثلاً چای بنوشید یا مطالعه کنید، ولی نخوابید و بیدار بمانید. همین برخاستن از خواب و بیدار ماندن خیلی ارزش دارد. واقعاً چه رازی در این برخاستن از خواب وجود دارد؟!

 * نمی‌شود که انسان تا هر ساعتی دلش می‌خواهد بخوابد و بعد هم بگوید: «خدایا! من تو را می‌خواهم». نمی‌شود که انسان چند تا خدا داشته باشد، کسی که قبل از خداوند متعال، «هوای نفس خود» را بخواهد و آن را خدای خود قرار دهد، نمی‌تواند بگوید: خدایا! من تو را می‌خواهم!

پیشنهاد نوشت (1) :

در راستای هدف کلیّ مون که "حضور قلب" در نماز بود ، هر کس برای مراقبت از نمازهای یومیه اش و ایجاد حضور قلب ،  واسه خودش یه دفترچه داشته باشه  و هر شب تاریخ بزنه و قبل از خواب  این موارد رو پر کنه  :

نماز صبح : جماعت         فُرادای اوّل وقت        فُرادا        هیچ کدام

نماز ظهر و عصر : جماعت         فُرادای اوّل وقت        فُرادا        هیچ کدام

نماز مغرب و عشاء : جماعت         فُرادای اوّل وقت        فُرادا        هیچ کدام

نماز شب : خواندم          نخواندم

پیشنهاد نوشت (2) :

اول از همه به خودم و بعد به همه بزرگوارانی که دغدغه  " نمازِ خوب " خوندن رو دارند پیشنهاد می کنم  که حتما از لینک زیر بهره ببرند:
http://bayanmanavi.ir/post/56