امام صادق (علیه السلام) :

امروز در دنیا کاری کن که به وسیله آن امید رستگاری در آخرت داری .

تحف العقول ، صفحه 306


شیخ رجبعلی خیاط گاهی برای تقریب ذهن شاگردان ، به داستان شیرین و فرهاد مثال می زد و می فرمود:

فرهاد هر گلنگی که می زد به یاد شیرین و به عشق او بود. هرکاری انجام می دهی تا پایان کار باید همین حال را داشته باشی ، همه فکر و ذکرت باید خدا باشد ، نه خود!


مقام معظم رهبری امام خامنه ای (مدظله العالی):

برخی جوانان در مراجعه به بنده ، مکرر می گویند "دعا کنید که بتوانیم گناه نکنیم" البته دعا لازم است و میکنیم اما گناه نکردن به اراده احتیاج دارد. اجتناب از گناه ، مثل کوهی است که با تصمیم ، مثل زمین هموار می شود. رمضان ، بهترین فرصت برای این تمرین است.

78/9/26

پی نوشت :

توی ماه مبارک رمضان چون شیطان در قل و زنجیر هست خیلی از کارها راحته ، آدم میتونه ببینه اما نبینه ، میتونه بشنوه اما نشنوه و ... اما اگر عکس این انجام داد یعنی دید و دید ، شنید و شنید و ... یعنی یه گیری توش هست ، گناه یه جورایی براش عادی شده ، یعنی سرباز شیطان شده و اگه مثل این ماه شیطان دیگه توی تمام عمرش هم کاری بهش نداشته باشه اتوماتیک وار گناه هاش رو انجام میده ... خیلی بده ، باید به کارهامون کمی ریز بشیم بزرگواران اول به خودم میگم ... کم کم هم باید شروع کنیم تا عادت کنیم ، هیچ کاری یه شبه نمیشه مگر به شرایط خاص ، اما باید شروع کنیم و از مسائل عبادی مثل نماز و غیره شروع کنیم ... ان شاالله که عامل باشیم