داشتم یه مسیری رو پیاده می رفتم...یهو خودم رو تو مغازه ماهی فروشی دیدم(لبخند)...

از اینها که ماهی های تزئینی می فروشند...

انواع و اقسام ماهی ها بودند...بزرگ و کوچک...ریز و درشت....با طرح و نقش های مختلف...

سبحان الله از این همه زیبائی...

چند لحظه ای تو مغازه بودم که دیدم جا نداره دست خالی بیام بیرون..خصوصا که مغازه دار هم مگس می پروند!

خلاصه یه مدل ماهی انتخاب کردم و گفتم چند تائی ازش، جدا کنه...و البته با رنگ های مختلف...

مغازه دار گفت: بیا بگو دقیقا کدوم رو می خوای؟

تو دلم گفتم: همه ش رو می خوام(لبخند)

گفتم: از هر رنگ، یکی جدا کنید...

دیدم مِن مِن می کنه...رفتم و چند تا انتخاب کردم و دوباره برگشتم به تماشای بقیه ماهی ها...

دوباره صدام زد، گفت ببین همه رنگ ها را برات گذاشتم؟

یه نگاه کردم و دیدم سبز بینشون نیست...گفتم یه سبز هم بذار...

گفت بیا خودت انتخاب کن!

گفتم ای بابا...فرقی نداره که...یه سبز جدا کن...

گفت خودت بیا بگو!!

وقتی دید متعجب نگاهش می کنم گفت من نمی تونم رنگ سبز رو تشخیص بدم..

یهو دو زاریم افتاد...

سریع یه ماهی سبز انتخاب کردم و زدم بیرون...

به ماهی ها نگاه کردم...چند تا رنگ مختلف بودند...

تو مشخصاتشون نوشته بود که 2 تا 5 سال زنده می مونند اما دو روز بعد، سه تا تلفات داشتیم....

هی نگاه کردم...حیف این رنگ ها...

انگار چند تا ماژیک رنگی برداشتند و رنگشون کردند...

حالا بالاخره، اون ماهی صورتیه، صورتیه یا گلبهی؟

ماهی آبی چی؟ آبیه یا نقره ای؟

ماهی بنفش، درسته یا ماهی قرمز؟

 

نکنه تلفات، از سه رنگ اصلی هستند؟ RGB...؟ قرمز، سبز و آبی؟

رنگ های اصلی رو که تشخیص ندی، قطعا بقیه رنگ ها را هم اشتباه میگی...و شاید اصلا نبینی....

"إِلَهِی إِنْ حَرَمْتَنِی فَمَنْ ذَا الَّذِی یَرْزُقُنِی"


پی نوشت1:

برای سلامتی و فرج امام زمان ارواحنا لتراب مقدمه الفداء و شهادت همه مون صلوات

 

پی نوشت2:

ثواب این نوشته با افتخار تقدیم شد به شهید اصغر پاشاپور