سلام علیکم

 

روز جمعه تون به خیر و خوشی

امروز، دحو الارضه...که دیگه خودتون بلدید چه دعاهائی بکنید(لبخند) به همین خاطر این گل زیبا، تقدیم میشن به وجود منورتون...

 

عرضم به حضور مبارکتون که این جنابان عبارتند از:

وسطی: بابای خانواده ملقب به بابائی

پائینی: مامان خانواده ملقب به تاج طاووسی

بالائی: دختر خانواده ملقب به پا پَری (ضمن اینکه دخترا، بابائی هستند به باباشون میرن(لبخند))

 

یه دختر دم بخت! دیگه هم دارند تو خونه که در تصویر نیست...

بقیه فرزندان که تعدادشون کم هم نیست همه رفتند خونه بخت! و فعلا همین چهارتا باقی موندند...

درِ خونه شون همیشه بازه و کسی کاری به کارشون نداره...زندگی مسالمت آمیزی با هم داریم...

(حدیث از معصوم علیه السلام هست که می فرماید -نقل به مضمون: "حیوان را زندانی نکن که اگر تو فراموش کردی بهش غذا بدی، خودش بگرده و روزی ای که خدا براش مقرر کرده را بخوره")

خلاصه تنها برخورد ما با این خانواده، زمانیه که به چیزی احتیاج داشته باشند...مثلا دونه شون تموم شده باشه...یا آب خوردن نباشه یا نیاز به آب تنی داشته باشند، یا یکی شون آسیبی دیده باشه...

در همه این موارد، تنها کسی که پا پیش میذاره برای درخواست کمک، کسی نیست جز مرد خانواده...

آروم و بی صدا میاد روی سرت میشینه و تو متوجه میشی که یکی از این موارد رخ داده...

 

نمونه ش چند شب پیش بود که داشتم کار می کردم...دیدم اومد کنارم...گفتم چی می خوای؟...پرید بالا و نشست روی سرم.....دستم را بردم سمتش و اومد تو دستم...بلند شدم رفتم تو حیاط...دیدم دونه هاشون تموم شده...ذخیره دونه ها هم خالی خالی...شرمنده ش شدم حسابی...

رفتم یه دور زدم تو حیاط، تو ظرف غذای خروس، چند تا دونه کبوترها ریخته بود...اونها را جدا کردم و دادم به بابائی...سریع خوردشون و رفت سراغ خانواده ش...دونه ها را پس داد به اونها و باز برگشت...

رسما داشتم آب میشدم از خجالت...سریع مغازه و خرید دونه و یه نفس راحت کشیدن...

خانواده شون، خیلی آبرو دارند! خودشونم دونه نداشته باشند، باز سخاوتمندند نسبت به یاکریم ها و گنجشک ها...حتی به خروس قلدر هم محبت می کنند...

و همه اینها مدیریتش با بابای خانواده است...

برای همین وقتی به نمایندگی از بقیه میاد مطالبه گری، شرمنده میشی بگی متاسفم!

 

داشتم فکر می کردم چطور بعضی ها، فکر آبروی باباها نیستند؟ فکر اینکه این بابا، هر چند ضعیف، مرد یه خانواده است...بهش تکیه زدند جماعتی....شرمنده ش نکنیم....که خدا بعدا بدجور شرمنده مون می کنه....

 

فتامل...

 


پی نوشت1:

برای سلامتی و فرج امام زمان ارواحنا لتراب مقدمه الفداء و عاقبت به خیری همه مون صلوات

 

پی نوشت2:

شنیدم یکی از نزدیکان یه شهید، داره تبلیغ رواج دوچرخه سواری خانم ها را می کنه؟ لطفا در این مورد(دوچرخه سواری بانوان آری یا نه؟) با ذکر دلیل منطقی یه منبر ما را مستفیض کنید...

 

پی نوشت3:

همه نظرات، بدون تأیید نشان داده می شوند.