محضر مبارک حضرت آیت الله العظمی جناب آقای طباطبایی

سلام علیکم و رحمت الله و برکاته

جوانی هستم 22 ساله ،‌ که تنها ممکن است شما باشید که به این سئوال من پاسخ گویید. در محیط و شرایطی زندگی می کنم که هوای نفس و آمال بر من تسلط فراوان دارند و مرا اسیر خود ساخته اند و سبب بازماندن من از حرکت به سوی الله شده اند.

درخواستی که از شما دارم این است که بفرمائید بدانم به چه اعمالی دست بزنم تا بر نفس مسلط شوم و این طلسم شوم را که همگان گرفتار آنند بشکنم و سعادت بر من حکومت کند؟ لطفا نصیحت نمی خواهم ،‌ بلکه دستورات عملی برای پیروزی لازم دارم .

1355/10/23

داود نورمحمدی

توصیه علامه طباطبایی به جوان

السلام علیکم

برای موفق شدن و رسیدن به منظوری که در نامه مرقوم داشته اید ،‌ لازم است همتی برآورده و توبه ای نموده ،‌ به مراقبه و محاسبه بپردازید.

به این نحو که هر روز که هنگام صبح از خواب بیدار می شوید ، قصد جدی کنید که در هر عملی که پیش می آید رضای خدا را مراعات خواهم نمود ، آن وقت در سر هر کاری که می خواهید انجام دهید نفع آخرت را منظور خواهید داشت به طوری که اگر نفع اخروی نبود ،‌ انجام نخواهید داد و وقت خواب چهار پنج دقیقه در کارهایی که روز انجام داده اید فکر کرده و یکی یکی از نظر خواهید گذرانید.

هر کدام مطابق رضای خدا انجام یافته شکر بکنید و هر کدام تخلف شده استغفار . این رویه را هر روز ادامه دهید. این روش گرچه در ابتدا سخت است و در ذائقه نفس تلخ ،‌ ولی کلید نجات و رستگاری است و هر شب پیش از خواب اگر توانستید سور مسبحات (حدید - حشر - صف - جمعه و تغابن ) را بخوانید و اگر نتوانستید تنها سوره حشر را بخوانید و پس از 20 روز ،‌ حالات خود را برای بنده بنویسید .

ان شاالله موفق خواهید بود.

والسلام علیکم

محمدحسین طباطبایی