داشت می گفت که: "دکتر بهم گفته فلان ورزش ها را باید انجام بدی تا حالت خوب بشه..."

گفتم: "مگه چی شدی؟!"

گفت: "خبر نداری مگه؟!"

گفتم: "نه..."

گفت: "چند وقت بود که موقع رانندگی یا زمانی که می خوابیدم یا حتی وقتی روی صندلی نشسته بودم، پاهام خواب می رفت...رفتم دکتر و مشخص شد ستون فقراتم دچار انحراف شده..

دکتر گفت برو خدا را شکر کن که زود اقدام کردی وگرنه دیسک کمرت می زد بیرون..."

گفتم: "عجب...حالا دکتر نگفت چرا اینطوری شدی؟"

گفت: "چرا گفت...علتش بد نشستنمه....چون همیشه روی صندلی م طوری می شینم که پای راستمو میارم بالا و می ذارم زیر پای چپم...برای همین استخوان لگنم، یه طرفش بالاتر از طرف دیگه قرار می گیره و این به ستون فقرات فشار میاره و باعث شده به سمت راست منحرف بشه"

گفتم:" عجب...اون وقت حالا باید چیکار کنی؟"

گفت: "دکتر چند سری فیزیوتراپی نوشته و یه سری ورزش هم برای سفت شدن عضلات شکم و کمرم داده..غیر از اونها هم گفت که یه مدت موقع نشستن، پای چپمو بیارم بالا و بشینم.."

گفتم: "عضلات کمر و شکم چه ربطی داره؟"

گفت: " دکتر میگه اگه این عضلات قوی بودند نمی ذاشتند ستون فقراتت سریع منحرف بشه...خودشون جلوی انحراف را می گرفتند"

نکته جالبی بود...

انصافا تا حالا هر چی راجع به طرز نشستن، شنیده بودم این بود که مبادا قوز کنی و بشینی که ستون فقراتت از حالت s بودن خارج میشه...اما این مورد که انحراف پیدا کنه جالب بود...و جالبتر از اون اینکه عضلات اطراف ستون فقرات باید محکم باشند...


داشتم فکر می کردم ستون فقرات، خودش باعث میشه که بدنت منسجم باشه...اسمش روشه دیگه...ستون بدنه...بعد خود این ستون وابسته به عضلات اطرافشه...یعنی هر دو، موجب تقویت همدیگه هستند...

نماز من، ستون دین منه...پس نماز من، کارهای من را سر و سامون میده...از اون طرف کارهای من، موجب میشه نمازم به تاخیر بیفته یا اول وقت بخونم...

هر چی گناه کنم، نتیجه ش اینه که نمازمو دیرتر می خونم...توفیق اول وقت خوندنش ازم سلب میشه...

در سطح وسیعتر، ستون حکومت، امامه...اگه امام نباشه، امت نمی تونن منسجم باشند...پس حکومتی هم تشکیل نمیشه...از اون طرف اگه امت، حواسشون نباشه و بی بصیرت باشند، امامشون را تنها می ذارند پس حکومتشون رو به انحراف میره....

علت این ضعف چیه؟ چه در گناه کردن و چه در بی بصیرتی....

همونی که فاطمه زهرا فرمود: "راحت طلبی..."

خدایا پناه بر تو...

خودمون را به تو می سپاریم از این معضل.....بفاطمه...بفاطمه...بفاطمه....



ایام فاطمیه را خدمت همه بزرگواران تسلیت عرض می کنم...
این روزها و شبهای آخر را قدر بدونیم و برای همه دعا کنیم...
آقا فرمودند من همه حاجاتم را در فاطمیه طلب می کنم...
ان شاء الله خود حضرت زهرا دستگیر همه مون باشه... 
امام خمینی می فرمود همه اتفاقات هستی تا ابد، برای فاطمه سلام الله علیها و آلها، شرح داده شد...چه بسا حضرت از انقلاب ما هم مطلع بودند...
دارم فکر می کنم ایشون از این مادر صدا زدن های ما هم با خبر بودند...و چقدر دعا کردند برای ما....خدایا به دعای فاطمه، عاقبت به خیرمون کن.....صلوات