بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صلی علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم

دیدین که از کسی میپرسیم برای چی این کار خوب رو انجام دادی؟ و میگه برای ثواب این کار؟

چقدر این دلیل میتونه ارزش اون کار خوب رو بیاره پایین...

قبول دارم افراد تا یه جایی نیاز به جایزه دارن برای انجام کارهاشون... ولی این برای بچه هاست... واقعا این برای بچه هایی هست که برای خوب و بد رو تشخیص نمیدن و نیاز به جایزه دارند تا کار خوب رو انجام بدن...

میگن اگر مثلا فلان کار رو انجام بدی فلان مقدار ثواب میبری... خب فرق بین من و اون بچه ای که بخاطر جایزه کار خوب کرده دقیقا در چی هست؟

فکر کنم بد نباشه که یکم سطحمون رو بیاریم بالاتر،‌ مثلا در همین زمینه ثواب،‌ اگر یک نفر هفتاد سال هر روزش رو روزه باشه و هر شبش رو تا صبح در حال عبادت باشه (میخوام بگم سه شیفت در حال عبادت باشه) که ثواب جمع کنه! اندازه یک نفر که به اندازه یک لحظه تفکر در حقیقت کرده برابر نیست... چرا؟

چون اگر ثواب دونمون!‌(ایمانمون) ظرفی سست باشه،‌ هرچقدر هم که توش ثواب بریزیم اگر کوچکترین آسیبی ببینه کل ثواب از بین میره... به عبارتی ثواب هایی که جمع میکنیم استِیبِل نیستند...

اما اون یه لحظه تفکر به اندازه همون یه لحظه ظرفمون رو پایدار تر میکنه...

در حقیقت چیزی که مهم هست اون ظرف هست نه چیزی که در ظرف قرار میگیره... اون ظرف هرچقدر پایدارتر باشه حتی اگر یک دونه ثواب داخلش باشه حفظ میمونه و صحیح و سلامت میرسه به مقصد ولی انسان اونقدر آزمایش میشه که اگر ظرف پایدار نباشه امکان اینکه ثواب هامون به مقصد برسه خیلی خیلی بعید هست...

زمانی که ظرف پایدار شد انسان به راحتی از پس آزمایشات هم سربلند میشه...

در همین راستا پست سبحان الله رو هم مطالعه کنید.(خودم خیلی اون پست رو دوست دارم)