نمیدونم باید از کجا شروع کنم به نوشتن و از کجا شکرت را بجا بیارم .. معمولا ما چیزهایی که داریم به چشم نمیاد و بهشون فکر نمیکنیم و شکر داشتنش رو بجا نمیاریم .. و وقتی اونارو از دست میدیم تازه متوجه میشیم که چه سرمایه ای رو از دست دادیم و تازه به درگاه خداوند روی میاریم ...

و گاها وقتی که اون چیزی رو که از خدا میخوایم به دست میاریم بازهم فراموشی و عدم شکر ..

این بازی دنیاست و فراموشی ما ..

و خدایی که خیلی مهربونه و همیشه آغوشش به سمت ما بازه و هر وقت که باشه منتظر ماست تا باهاش حرف بزنیم ..

حتی دم مرگ هم آخرین جایی که قبض روح میشه زبان است ، برای این که شاید پشیمون بشیم و بهش صداش کنیم .

و این موضوع با دیدن بعضی افراد با مشکلاتشون ما رو هم به فکر فرو میبره و هم یاد داشته هامون میندازه و تازه متوجه می شیم که چه چیزهایی بهمون داده و ما اصلا نمی بینیمشون و دقت نمی کنیم بهشون ..

نعمت سلامتی بزرگترین هدیه خداست به ما .. و بعضا قدر دان اون نیستیم

وقتی باهاش هم صحبت شدم تازه متوجه شدم که چه نعمت های بزرگی به ما داده که اصلا نمیتونم تصور کنم که جای اون باشم ..

خودش دوبار عمل جراحی قلب باز انجام داده بود و دیابت هم داشت ..

همسرش دوتا سرطان داشت هم سرطان خون و هم سرطان سینه و پیوند مغز استخون انجام داده بود .. اینا رو با مدارک بهم نشون داد نه این که بخواد فقط شفاهی بهم بگه ..

نمیدونم باید بهش چی میگفتم .. حالا دکتر برای همسرش یه دوره استفاده از آمپول هرسپتین رو تجویز کرده بود که خیلی هزینه اش بالاست و توان تهیه اش رو نداشت ..

اشک توی چشماش حلقه بسته بود و از شرمندگی پیش زن و بچه خجالت زده بود ، روی برگشتن به خونه رو نداشت ...

خیلی به فکر فرو برد منو .. به چیزایی که بهمون داده و بازم داریم ناشکری میکنیم و میگیم وظیفه خداست و باید بیشتر بهمون بده ..

داده هاشو اصلا نمیبینیم ..

یاد حرفهای اوستامون می افتم که میگفت خدا وقتی کسی رو دوست داشته باشه بیشتر گرفتارش میکنه و دیرتر چیزهایی که از خدا میخواد رو بهش میده تا کمی بیشتر باهاش حرف بزنه و اون بره در خونه خدا .. دوست داره بیشتر ببینتش ..

اوستامون میگفت دیدی یکی هنوز دهنشو باز نکرده خدا بهش میده؟ این برا اینه که خدا ازش قطع امید کرده و نمیخواد اصلا صداش رو بشنوه و دوست نداره اصلا بیاد در خونش و چیزی بخواد ازش و به ملائکه میگه هرچی میخواد بهش بدید ..

سرمایه های بزرگی داریم که قدرشونو نمیدونیم ... دوست دارید بعضی چیزهاتون رو از دست بدید و اون چیزی رو که میخواید رو به دست بیارید؟ مثلا محبت حضرت زهراسلام الله علیها رو ازمون بگیره و اون چیز مادی که میخوایم رو بهمون بده؟ یا مثلا پدر و مادرمون رو ازمون بگیره و چیزی که میخوایم رو بهمون بده ...

قدر داشته هامون رو بدونیم ...