سلام علیکم


طاعاتتون قبول

شهادت امیرالمومنین علی بن ابی طالب سلام الله علیه و آله، بر همگان تسلیت باد...

باز هم خانه و یک بستر خون‌آلوده
زنده شد خاطرۀ‌ مادر خون‌آلوده

شیر مرد احد افتاده، کجایی زهرا؟
تا ببندی سر این حیدر خون‌آلوده

این سر و صورت خونین شده هم ارثی شد
بعد از آن کوچه و نیلوفر خون‌آلوده

ریشۀ هرچه بلا آن در و دیوار شده
سینۀ مادر و میخ در خون‌آلوده

مثل پهلو سر پاشیده ز هم خوب نشد
چه کند زینب و این پیکر خون‌آلوده؟

دور زینب همه هستند، همه مَحرم‌ها
وای از کرب و بلا و پر خون‌آلوده

با لبانی که ترک خورده به گودال آمد
بوسه زد با قد خم حنجر خون‌آلوده

در سرازیری تل، روبروی شمر رسید
چشمش افتاد به موی سرخون‌آلوده

خوب شد خورد به تاریکی شب غارت‌ها
جمع شد قافله‌ای دختر خون‌آلوده

می‌فروشند در این کوفه سر بازارش
گوشوار و سپر و معجر خون‌آلوده

قاسم نعمتی


عرض کنم که جواب مسابقه روز قبل:
"آنچه بر من معلوم شد از روى گرداندن دنیا از من، و سرکشى روزگار بر من، و روى آوردن آخرت به من،

مرا از توجه به غیر خود و کوشش براى آنچه از من باقى مى ماند و مرا سودى ندارد باز مى دارد،

جز آنکه چون از تمام اندیشه ها جز اندیشه نسبت به خود به یک سو شدم،

و رأیم مرا تصدیق کرد،

و از هواى نفسم بازگرداند،

و حقیقت کار برایم روشن شد،

این کار مرا به کوششى جدّى وا داشت که در آن بازیگرى نیست،

و به صدقى که دروغ را به آن راهى نمى باشد.

من تو را پاره اى از خود، بلکه تمام وجود خود یافتم،

چنانکه اگر رنجى به تو رسد به من رسیده،

و اگر مرگت رسد مرگ من رسیده،

روى این حساب، کار تو مرا مانند کار خودم به فکر و چاره اندیشى واداشته،

به همین خاطر این نامه را براى تو نوشتم تا براى تو پشتوانه اى باشد

خواه من زنده باشم یا مرده."


و برنده اون طبق قرعه کشی:

 حـ . آرمان (استاد بزرگ)




و اما سوال امروز:
"مهمترین وصیت امام علی سلام الله علیه و آله، در نامه 31 نهج البلاغه، چیست؟"


پی نوشت1:
برنده عزیز لطفا برای دریافت جایزه، طبق اساس مسابقه پیام بگذارید



پی نوشت2:

دوستان عزیز، لطفا برای همه دعا کنید...

در راس همه دعاها، دعای فرج فراموش نشه...

عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب