بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
سلام دوستان، امروز( یکشنبه )همراه برادر رفتیم زمین شالیزار رو آماده کنیم، کاری که می‌بایست میکردیم این بود که یه نوع علف هرز رو از داخل زمین میکندیم... علف هرزی که میکندیم، اسمش به محلی هست سگ واش! ولی فارسی بهش میگند هرز بند واش، البته این علف هرز هم توی خشکی وجود داره هم توی آب، ویژگی این گیاه توی آب اینه که یه مقدار کوچیکش بیرون از اب مشخص هست، ولی ساقه و ریشه خیلی بلندی داره که اتفاقا دیده نیست...
حین کندنشون به این فکر افتادم که این گیاه که خیلی کوچیک به نظر میرسه، دارای عقبه‌ی بلندی هست...
دقیقا مثل الان ما، ممکنه ما در ظاهر یکسری گناهانی داشته باشیم یا یه سری عادت های بدی داشته باشیم، که فقط همون هارو میبینیم، بعد پیش خودمون میگیم، خب البته این گناه یا عادت بد کوچیک خیلی بده که در من هست، ای کاش این عمل از من حذف بشه تا دیگه بدی در من وجود نداشته باشه...
اینکه دوست داریم ترک گناه کنیم خیلی خوبه، منتهی بدیش اینه که ما این عمل رو با خودش مقایسه میکنیم، و میگیم بزرگ یا کوچیک... بگذریم که هر گناه کوچیکی چون در برابر خداوند قرار میگیره بزرگ حساب میشه... هرچند که این به تنهایی خودش کلی جای بحث داره، ولی هدفم این سمت موضوع نیست... میخوام یکم ریشه‌ای تر باز کنم موضوع رو...
منِ مرتضی نظری، طی چند سال زندگی که کردم، بذر های مختلفی رو کاشتم، که نتیجش شده الآن من... با تمام نقاط ضعف و قوتی که دارم... اون بذر های بدی که کاشتم توی زندگیم، اون ها رو دارم الان به شکل بدی میبینم، که توی رفتار و اعمال من ظاهر هست... سوال اینجاست، آیا با قطع کردن سر شاخه، کل درخت خشک میشه؟ قطعا نه... چون ریشه و بدنه این درخت هنوز سالمن و جالب تر اینجاست، دفعه بعدی که بخواد رشد کنه، خیلی قوی‌تر از قبل رشد خواهد کرد... دلیل اینکه ما هی ترک گناه میکنیم و هی توبه هامونو میشکونیم دلیلش همین امر هست... ریشه ها هنوز هم سرجاشون صحیح و سالم هستند و منتظر یک رشد مجدد هستند...
نکته ای رو که باید توجه کنیم بهش اینکه، شاید فکر کنیم، این عملی که دارم انجام میدم، به خودی خود هیچ ربطی به گناه بزرگی که من همیشه ازش رنج میبرم نداشته باشه، ولی واقعیت اینکه توی رشد گیاه اگر چندین عامل غیر مرتبط از هم (آب، خاک، نور) کنار هم نباشند رشدی صورت نمیگیره...
دیگه بیشتر از این موضوع رو کشش نمیدم...
ببخشید که طولانی شد. 
پ.ن : عکسی که گذاشتم، عکس همون گیاه در خشکی هست که زیاد گویای موضوع نیست!