وبلاگی گروهی

۲۷ مطلب توسط «......... ........» ثبت شده است

خاطی یا جنایتکار؟

بسم الله و باذن رب الشهدا

 

قسمت اول یادداشت "الفتنه اکبر من القتل"

‌خاطی یا جنایت‌کار؟


🔹️ نبی مکرم اسلام فرمودند: «وقتی *فتنه‌ها* مثل پاره‌های شب تاریک به شما هجوم آورد، به *قرآن* پناه ببرید.» (کافی، ج2، ص599)

🔹️ بر اساس منابع تاریخی، در سال دوم هجری -یعنی همان سال جنگ بدر- و *در بالاترین سطح جنگی بین سپاه اسلام و لشکریان قریش،‌* پیامبر *عبدالله‌بن‌جحش* و یارانش را به عنوان نیروی «اطلاعات‌ عملیات» به سرزمین نخله فرستاد تا تحرکات قریشیان را زیر نظر بگیرند. در اثنای مراقبت، آنان به کاروانی کوچکی برخورد کردند که اموال قریش را به همراه داشت. در مورد اینکه به کاروان حمله کنند یا خیر، میان افرادِ عبدالله اختلاف شد؛ زیرا از طرفی *ماه حرام* بود و جنگیدن در آن ممنوع بود. اما از سوی دیگر، اگر تا پایان ماه حمله نمی‌کردند، دیگر دسترسی به کاروان نداشتند. در نهایت تصمیم به حمله گرفته شد. *یکی از مشرکان کشته شد و دو نفر اسیر و اموالشان به غنیمت گرفته شد.*
عبدالله و یارانش بدون هماهنگی پیامبر، در ماه حرام حمله کرده و فردی را کشته بودند و عملا *حرمت ماه حرام* توسط آنها شکسته شده بود. 
البته مسلمانانی که هنوز در مکه بودند، برای دفاع از پیامبر و رد اتهامات کفار، این درگیری را در *ماه شعبان* می‌دانستند. 

🔹️ پیامبر از اقدام خودسرانه‌ی عبدالله و یاران او نارحت شد و *از تحویل گرفتن اسراء و غنائم کاروان قریش خودداری کرد* و به آنان فرمود که من نگفته بودم در ماه حرام جنگ کنید.

🔹️ این حمله، از طرفی *بازتاب وسیعی در بین مسلمانان* داشت که عبدالله و همراهانش را *سرزنش* کردند. از سوی دیگر، *کفار قریش از این جریان #بهره‌برداری_تبلیغاتی کردند* و می‌گفتند: «محمد حرمت ماه حرام را شکسته و در آن خونریزی کرده و اموال مردم را گرفته است.» *یهودیان فرصت‌طلب مدینه* نیز به سم‌پاشی پرداخته و این حرکت را به فال بد می‌زدند و می‌گفتند: «این کار به ضرر مسلمانان تمام خواهد شد.» پس این جریان، عملا *دستاویزی برای هجمه علیه پیامبر و مؤمنین* شد.

🔹️ هجمه‌ی رسانه‌ای دشمنان داخلی وخارجی تا آنجا پیش رفت که *حتی مسلمانان نیز ذهنشان درگیر این حرکت خلاف عبدالله شد و به شک افتادند و مکررا از رسول خدا درباره‌ی «حکم قتال در ماه‌های حرام» سؤال می‌پرسیدند.* 

🔹️ در این #فضای_غبارآلود، نحوه‌ی طرح بحث و مدیریت خداوند متعال بسیار درس‌آموز است. خداوند ابتدا خطاب به پیامبر می‌فرماید: «یَسْئَلُونَکَ عَنِ الشَّهْرِ الْحَرامِ قِتالٍ فیهِ قُلْ قِتالٌ فیهِ کَبیرٌ»: «از تو درباره‌ی جنگ‌کردن در ماه حرام سؤال می‌کنند؛ بگو که جنگ در آن، گناهی بزرگ است.» (بقره:217) در اینجا *خداوند کار عبدالله و بقیه را تخطئه کرده و بر نادرستی آن اذعان می‌کند* ولی در ادامه می‌فرماید:‌ «وَ صَدٌّ عَنْ سَبیلِ اللَّهِ وَ کُفْرٌ بِهِ وَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ وَ إِخْراجُ أَهْلِهِ مِنْهُ أَکْبَرُ عِنْدَ اللَّهِ وَ الْفِتْنَةُ أَکْبَرُ مِنَ الْقَتْلِ»: «اما جلوگیری از راه خدا و کفر ورزیدن به او و هتک احترام مسجدالحرام و اخراج ساکنان آن، نزد خدا گناه بزرگ‌تری است و فتنه‌گری بدتر از قتل است» یعنی ای مسلمانان! در این غبار فتنه، یادتان نرود که #اصل_دعوا و اختلاف شما با قریش سر چه بود؛ *اینها بودند که کفر ورزیدند و هتک مسجدالحرام کرده‌اند و نمی‌گذارند کسی داخل آن شود و اهل آنجا را اخراج کردند.* جرم این اعمال نزد خداوند، بسیار بالاتر از هتک حرمت ماه‌های حرام است و شما مراقب باشید که نباید بیش‌ازحد پرداختن این اتفاق، موجب *انحراف اذهان عمومی و به حاشیه‌رفتن اصل‌ مسأله و فراموشی آن شود. چراکه *فتنه‌گری در جامعه‌ی اسلامی، گناهش بدتر از قتل است!*
این فقرات آیه بدان معناست که از نظر خداوند، کسانی که *جنگ رسانه‌ای علیه پیامبر و مسلمانان* راه انداخته‌اند -و لو که *بستر این فتنه‌گری را خود مسلمانان به اشتباه فراهم آورده‌اند* اما اینچنین کسانی- در حال *فتنه‌گری* هستند تا فضای اصلی را غبارآلود کنند و مسأله‌ی کفر و گناه اصلی خود را بپوشانند؛ گناهی که نزد خداوند، بزرگ‌تر از اشتباه نگه نداشتن حرمت ماه حرام و جنگ در آن است.

 

#جبهه_متحد جوانان انقلاب

_____________

پ.ن 1 : مواظب فتنه ها باشیم!

پ.ن 2 : سردار دعا کن عاقبت به خیر بشیم

پ.ن 3 : امتحانی بسیار سخت پیش روی ملت ایران هست... یا همه باهم سربلند میشیم یا همه باهم غرق...

توسل به بی بی فاطمه زهرا (س) کارگشاست قطعا...

۲۲ دی ۹۸ ، ۱۶:۵۸ ۲ نظر
......... ........

وقتی به عشقمون رسیدیم یادته؟

بسمه رب الحسن (ع)

 

از بچگی دوست نداشتم سمت نذری برم و

منتظر میموندم تا نذری سمتم بیاد ...تو مسیر کربلا هم همینجوری بودم

اما رفقا موکب های تغذیه رو، روش چتر زدن

جوری که 3 بار ناهار میخوردن

3 بار شام...

امشب جمکران بودیم

و حین خروج یه جایی موکب مانند، داشت غذا میداد

نمیخواستم برم سمتش اما یه لحظه یه بغض خفیفی اومد و ما رو بیاد "الی الطریق" در اربعین 98 انداخت

بیاد اربعین، رفتم و تو یه صف طویل غذا ایستادم...

 

__________________

پ.ن 1: آی رفیقا

حرم کرب و بلا یادش بخیر...

توی بین الحرمین

ذکر آقا، یادش بخیر

گنبد طلای ارباب یادته؟

وقتی به عشقمون رسیدیم یادته؟

وقتی شش گوشه رو دیدیم یادته؟

(سید رضا نریمانی)

کلیک

 

پ.ن2: این روزا فقط حرمِ بی بی معصومه(س) تسکینه...

۲۷ آذر ۹۸ ، ۰۸:۰۰ موافقین ۶ مخالفین ۰
......... ........

سکوت نکنم بهتره!

بسم رب الشهدا

 

نمیخواستم تا دوماه پست بذارم اما

دیگه سکوت بسته واقعا 

 

🔶️می‌پرسد بهتر نبود حضرت آقا سکوت می‌کردند؟ اینطور دست‌کم برای خودشان هزینه نمی‌تراشیدند، چرا باید برای اقدام نسنجیده یک دولت ناکارآمد آبروی خود را هزینه کنند؟
می‌پرسد اصلاً چرا دستور لغو این سیاست پرهزینه را ندادند، فوقش رئیس جمهور عصبانی می‌شد و استعفا می‌کرد که چه بهتر، نظام انتخابات زودهنگام برگزار می‌کرد و کشور از دست این دولت نجات پیدا می‌کرد‌.

می‌دانم این‌روزها شما هم شبیه این سوالها را از زبان جوانان مومن انقلابی شنیده‌اید. کسانی‌که ذره‌ای هتک حرمت و ناراحتی رهبرشان را تاب نمی‌آورند.
به اعتقاد من اغلب این دوستان جوان در خلاء تحلیل می‌کنند. غالباً از صحنه تحولات تصویری کلان و ماهواره‌ای ندارند و به تجربه‌های تلخ و پرهزینه‌ی گذشته کشور توجهی ندارند.
کشوری که آماج اوج دشمنی‌هاست و علیرغم وجود یک دولت مستقر توسط مزدوران آموزش دیده ظرف ۲۴ ساعت صحنه آشوب و اغتشاش و آتش زدن اموال عمومی و تعرض به مردم می‌شود، در صورت استعفا و فقدان دولت در یک خلاء چند ماهه تا انتخابات زود هنگام بعدی چگونه خواهد بود؟ کدام حزب و جریان و شخص کارآمدی آمادگی دارد بلافاصله همه‌ی مسائل و مشکلات را حل و فصل کند و اگر نکند آن‌وقت چرا دوباره عده‌ای خواهان انتخابات زودهنگام دیگری نشوند؟ و اساسا چه کسی قرار است مسولیت اینهمه کار نکرده را بر عهده بگیرد و آنوقت معدود طرفداران سیاسی تندرو که فتنه ۸۸ را رقم زدند با شعار "مرگ بر دیکتاتور" برای سوزاندن وطن با انواع دیگری از اراذل و اوباش و گروهکی‌ها ائتلاف نمی‌کنند؟ و آیا در آستانه انتخابات پیام شکست و عقب نشینی نظام برای اغتشاشات بعدی مخابره نمی‌شود؟

⚠️حالا تصور کنید مثلا رئیس جمهور کشور ایندولند بخواهد عامدانه با اجرای غلط و پرهزینه و ناگهانی یک سیاست اقتصادی، رهبر و نظام را تحت فشار قرار دهد تا با عقب نشاندن آن‌ها، در جای دیگری مثلا سیاست خارجی خطوط ممنوعه‌ای را زیر پا بگذارد. آیا در این صورت مردم ایندولند هم باید چوب اقدامات اقتصادی غلط دولت را بخورند هم پیاز یک رفتار غلط در سیاست خارجی را؟!

🔶️رهبر انقلاب چند روز پیش به معترضین عراقی لبنانی هشدار دادند که "امنیت" اولویتی است که اعتراضات اقتصادی و معیشتی نباید آن‌را تحت‌الشعاع قرار دهد. تشخیص رهبری این است که تغییر باید از طریق صندوق رای اتفاق بیفتد و یک انتخابات درست در یک کشور ناامن و بی‌ثبات برگزار نخواهد شد.

🔶️آبروی رهبری خرج دولت یا رئیس جمهور نشده و نمی‌شود، آنچه رخ داده تشخیص اهم از مهم و دفع افسد به فاسد است که این تشخیص خود شاخصه‌ی درایت رهبری است. از امام و رهبر انقلاب آموخته ایم که اسلام، انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی از آبرو و حتی جان رهبری مهمتر است و این درس را بار دیگر رهبری به همه ما تذکر دادند.

🆔️ @yaminpour

 

______

پ.ن 1 : دیروز داشتم کتاب "ناقوس ها به صدا در می آیند" از ابراهیم حسن بیگی رو میخوندم و تمام شد...

کتاب فوق العاده ای بود

هرچی جلوتر میرفتم فقط به شباهت مظلومیت امام علی(ع) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) پی میبردم

خصوصا به جنگ صفین رسید یه قسمتایی

بسیار شباهت داشت به قضیه برجام و تدبیر اقا.

پ.ن 2 : شهدا دارند نظاره می کنند که چه میکنیم؟

پ.ن 3 : پست امروز در جهت تحلیل سخنرانی اخیر حضرت اقا بود.

۰۱ آذر ۹۸ ، ۰۸:۰۰ ۶ نظر
......... ........

بیچاره

بسم رب الحسن (ع)

 

چند سال پیش یه مطلب در یکی از وب ها خوندم با مضمونِ :

هرکس یک بار کربلا بره، دیگه نمیتونه سال های بعد نره...

 

رفتم و نظر گذاشتم با مضمونِ : خوش به حالتون که شما حداقل یبار کربلا رفتید..ولی حال همه ی اونایی که تا حالا نرفتن کربلا بدتر از حال کسایی هست که کربلا رفتن...

 

صاحب وبلاگ جوابمو داد : ان شاء الله قسمتتون بشه...وقتی قسمتتون شد میفهمید که چی میگم

 

_______________

پ.ن 1 : به حرف ایشون رسیدم

2 هفته است از کربلا برگشتم ولی همچنان دلتنگی امان مو بریده

 

پ.ن 2 : حالا میفهمم حاج امیر عباسی تو مداحی چی میگفت :

            بیچاره اونکه حرم رو ندیده

            "بیچاره تر" اونکه دید کربلاتو...

 

پ.ن 3 : شهادت پدرتونو تسلیت عرض میکنم آقا جانم

۱۵ آبان ۹۸ ، ۰۸:۰۰ ۳ نظر
......... ........

کوتاه نوشت

نوکری کن و در رو!

بذار خود حضرت بفرسته دنبالت...

 

_____

پ.ن 1 : جمله ی پایانی کتاب "خادم ارباب کیست؟" نوشته سیدعلی اصغر علوی

پ.ن 2 : برداشتتان از این جمله؟

۰۱ آبان ۹۸ ، ۱۰:۳۰ ۶ نظر
......... ........

برات بمیره این غلامت...

بسم رب الحسن بن علی(ع)

 

 

تو مدینه یه مفاتیحم نداری

نمیتونی اسم گنبدو بیاری

زیارت نامه نمیتونی بخونی

نمیتونی تو بقیع یه شب بمونی...

اربعین رفتی کربلا

برای امام حسن گریه کن

گم شدی بین زائرا

برای امام حسن گریه کن

 

کلیک

۲۴ مهر ۹۸ ، ۰۸:۰۰ ۱ نظر
......... ........