دیدی طرف می خواد بگه آقا من خیلی عالی ام...کارم حرف نداره، میگه کارم تو گینس ثبت شد....

هندی ها خیلی علاقه مندند به گینس...

طرف مثلا یه کار خارق العاده انجام میده فقط برای اینکه تو گینس‌ثبت کنه....

گینس برای اولین بار توسط دو برادر انگلیسی، خلق شد و هر سال هم بروز رسانی میشه، اون هم با فروش خیلی بالا...که باز این فروش که متعلق به خودشه در همین کتاب ثبت شده...

حالا الزامی هم نیست که شما یه کار عجیب و غریب انجام بدی ها...طرف قد بلنده، اسمش میره تو گینس که بله، ایشون تا این ساعت، از همه قدبلندتره...و امثالهم...

کشور ما هم از این قضیه مستثنی نیست و خیلی ها، اسمشون در گینس ثبت شد...

بگذریم...

داشتم فکر می کردم چرا هندی ها این همه به گینس، مشتاقند؟

شاید یکی از دلایلش این باشه که هند، مستعمره انگلیس بود و هندی ها، یه جوری می خوان ثابت کنند که ما یه ملت مستقلیم....نمی دونم...تصورم اینه...

در کتاب انگلیسی ها، هندی ها بالاترند....

خب حالا یه سوال دیگه...

این کتاب مدام تغییر می کنه و تو نمی تونی تضمین کنی که اگه اسمت رفت تو گینس، فردا، پس فردائی اسم کس دیگه ای جای اسم تو قرار نگیره...قدر مسلم، یه نفر پیدا میشه که رو دست تو بلند بشه....

و تو شاید دلت می خواد کله طرف را بکنی که چرا جای تو قرار گرفته(لبخند)

چون از این به بعد، اسم اونه که مطرحه....

بگذریم...

خدا می فرماید که ای بندگان من، شما تلاش کنید، من اسمتون را میدم ثبت کنند...تا ابد هم این اسمت هست مگر اینکه خودت پاکش کنی....

ضمنا من یه کار بیشتر نمی خوام انجام بدی...فقط بابت یه کار، بالا بالا میری و اون اینه که "ان اکرمکم عندالله اتقیکم"

بعد می فرماید رقبای تو، رفیق تو هستند...هم خودت تلاش کن و هم بقیه را به تلاش وا بدار....اون هم تلاشی که تو را متقی کنه ها....

بابت تلاشت هم خیالت راحت...

"فمن یعمل مثقال ذره خیرا یره"

انگار خدا می خواد به ملائکه ش بگه این همون انسانیه که گفتم ها....بیا اینم سندش....

قربان این خدای خوب بشیم صلوات....