مَشهَد اَردَهال روستایی در ۴۲ کیلومتری غرب کاشان در ایران است. این روستا در میان افراد محلی به مشهد قالی نیز مشهور است. مشهد اردهال، در همسایگی دامنهٔ شرقی «قلهٔ اردهال کاشان» که بلندترین ارتفاعات ناحیهٔ اردهال کاشان است، قرار گرفته است. در این محل بنای امامزاده سلطان علی بن محمد باقر فرزند امام محمد باقر(علیه السلام) قرار دارد.

حضرت اباالحسن علی ابن امام محمد باقر (علیه السلام) در سال 113 هجری قمری جهت امر تبلیغ دین مبین اسلام و پاسخگویی به احساسات مذهبی مومنان وارد کاشان شدند و به مدت 3 سال در میان عاشقان و دلباختگان اهل البیت به ارشاد مردم ولایتمدار پرداختند.

حضرت علی ابن امام محمد باقر (علیه السلام) در سال 116 هجری قمری با یاران و اعوانش به جنگ با کفر زمانه می پردازد و پس از رشادتهای فراوان سرانجام در 27 جمادی الثانی در دره ازناوه با یاران باوفایش به شهادت رسید و سر مبارکش را از تن جدا نموده و برای حاکم جور وقت ارسال نمودند و بدن مطهرش را در مشهد اردهال به خاک سپردند.

تصویر بالا مربوط به محل قتلگاه حضرت علی ابن امام محمد باقر(ع)


سفر نوشت:

فکر کنم همین قدر اطلاعات کافی باشه ی زحمتی بکشین برنامه ریزی کنید ی سفر کوتاه به مشهد اردهال داشته باشین منطقه کوهستانی و خوش اب و هوا است یک اخر هفته ی خوبی میتونید با خانواده داشته باشین و البته کلوچه کاشان هم خوشمزس برای سوغات بیارید (لبخند)



پ.ن: چند هفته پیش پستی گذاشتم که  تصویر مربوط به استان مقدس امامزاده سلطانعلی بود، سر تاسر امامزاده هم بنر های نصب شده بود که خیلی راحت میتونیم  حتی با  دادن یک مداد وقف کننده باشیم، بنده هم فرصت رو غنیمت شمردم  به قول گفتنی این تصویر رو شکار کردم البته این کار فرهنگی خادمین امامزاده بود، عذر میخوام اگر مقداری پست قبلی گنگ بود.