کسانی که در مشکلات زندگی میکنند ، آدمهای خود ساخته ای هستند ... کسانی که در رفاه هستند ، اگر خوب تربیت نشوند خیلی آسیب پذیر هستند . آدمهای متوقع و زود رنجی هستند و زود افسرده میشوند . یکی از ناراحتی های روحی ما ، ناآرامی های ما ، ناامیدی های ما بخاطر این است که هیچ وقت مبارزه با نفس نکرده ایم ، هیچ وقت با مشکلات درگیر نشده ایم . همیشه توقع آماده خوری داشتیم . اصلا جلوی مان باشد و برنداریم (1).

*************************************

سیم خاردار 64 : حب دنیا خیلی دارم و حقیقتا نفس در کنترل شیطان است نه در کنترل خودم.


از شیطان می پرسند : که تو چه وقت هلاک می شوی ؟ می گوید : وقتی انسان توبه می کند . در این موقع من او را وادار به گناه نمیکنم چون انسان توبه کاری است . از هوای نفس استفاده می کنم و دوباره او را هلاک می کنم . هوای نفس یعنی کاری که دلم می خواهد انجام بدهم . ممکن است گناه هم نباشد ولی با همین انسان را کم کم خراب می کند . وقتی انسان زیاد به حرف دلش گوش کرد ، دیگر نمی تواند جلوی خودش را بگیرد و گناه میکند(2) ...

(1),(2) : حاج آقا پناهیان

یک قدم بر خویشتن نِه و آن دگر در کوی دوست  ...

ما هنوز در قدم اول مانده ایم ... سالک شدن پیشکش ...