بسم الله الرحمن الرحیم

مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

تهاجم فرهنگی این است که یک مجموعه - سیاسی یا اقتصادی - برای مقاصد سیاسی خود و برای اسیر کردن یک ملت ، به بنیان های فرهنگی آن ملت هجوم می‌برد. چنین مجموعه‌ای هم چیزهای تازه‌ای را وارد آن کشور و آن ملت می‌کند؛ اما به زور ، اما به قصد جایگزین کردن آنها با فرهنگ و باور‌های ملی. این اسمش تهاجم است.

در تبادل فرهنگی ، هدف ، بارور کردن فرهنگ ملی و کامل کردن آن است. اما در تهاجم فرهنگی ، هدف ریشه کن کردن فرهنگ ملی و از بین بردن آن است.

در تبادل فرهنگی ، آن ملتی که از ملت‌های دیگر چیزی می‌گیرد ، می‌گردد چیزهای مطبوع و دل نشین و خوب و مورد علاقه را می‌گیرد. فرض بفرمائید ، دانش را از آنها تعلیم می‌گیرد. فرض کنید،  ملت ایران به اروپا میرود و می‎بیند آنها مردمی اهل سخت کوشی و خطر کردن‌اند. اگر این را از آنها یاد بگیرد ، خیلی خوب است.

در تبادل فرهنگی ، قضیه چنین است. ملت فراگیرنده ، می‌گردد نقاط درست و چیزهایی را که فرهنگ او را کامل می‌کند، از دیگران تعلیم می‌گیرد. درست مثل انسانی که ضعیف است و دنبال غذای مناسبی می‌گردد. دوا و غذای مناسب را مصرف می‌کند تا سالم شود و نقصش از بین برود.

در تهاجم فرهنگی ، چیزهایی که به ملت مورد تهاجم می‌دهند ، چیزهای خوب نیست ، بلکه چیزهای بد است.

دیدار مسئولان آموزش و پرورش  71/5/21

.

بی ربط نوشت :
بزرگواران چند روزه سرم بسیار شلوغ شده و به همین خاطر نتونستم به وبلاگ های شما سربزنم و همین طور دست نویس خودم رو بنویسم برای همین مطالبی خیلی بهتر براتون گلچین کردم.

برای عزیزی از نزدیکان اینجانب که در سوریه مجروح شده اند دعا کنید لطفا.