این هفته بحث علم رو به اتمام رسوندم... وسع من همین قدر بود... اما توی این چند هفته ای که مشغول تفکر در این باب بودم  برای خودم خیلی برکت داشت... خدا انشا الله باب علم رو به روی همه اهل ولایت باز کنه....

باب ما شیعیان رو به یاد اون حدیث رسول اکرم میندازه:

انا مدینة العلم و علی بابها...

اگر بخوایم به ظاهر لغوی این حدیث بسنده کنیم باب یعنی درب... و وقتی شما از در عبور کردی و وارد مدینه شدی دیگه کاری با باب نداری...

اما اجازه بدیم خود حضرت امیر این باب رو برای ما تشریح کنن...



همه قبول داریم که بسم الله الرحمن الرحیم باب قرآن هست... حضرت امیر میفرمایند: تمام قرآن در بسم الله الرحمن الرحیم جمع شده هست (پس تمام مدینةُ العلم پیامبر هم در بابش جمع شده) و تمام بسم الله الرحمن الرحیم در "ب" جمع شده (پس "ب" باب بسم الله الرحمن الرحیم هست) و من همون "ب" هستم (در برخی نقل ها فرمودن : انا لباء در برخی هم فرمودن : انا نقطةُ تحت الباء) پس حضرت امیر باب قرآن هم هست...

در لحظه رحلت رسول الله هم پیامبر به ایشون فرمودن علی جان گوش خودت رو بیاور نزدیکم... حضرت اطاعت کردند...

بعدا از حضرت پرسیدن پیامبر به شما چه فرمود؟

حضرت امیر پاسخ دادند : در همون لحظه هزار باب علم به من تعلیم فرمودند که از هر بابش هزار باب برای من باز شد...

تمام جانم قربان این باب علم... راه توسل را هم در کسب علم به ما نشان دادن با این حساب...

بسم الله الرحمن الرحیم...

علم 6 (چگونگی طهارت و وسعت یافتن نفس ناطقه و ادراکات آن)