این هفته مطلبی آماده کرده بودم اما یک مسئله خیلی مهمتر مانع از این شد که مطلب اصلیمو بنویسم 

گفتم فقط دغدغه ای که چند ماهیست دارم رو مطرح کنم:

من اعتراض دارم به خیلی از وبلاگهای ارزشی از جمله اغلب نویسنده های همین فانوس جزیره...

حقیقتش خیلی ناراحت میشم وقتی میبینم دوستان مطلبشون رو می نویسن و برای تایید نظرات چند روز بعدش اقدام میکنن

هیچ اشکالی نداره اصلا شما یک ماه بعد نظرات رو تایید کنید

فقط ابتدا یا انتهای مطلبتون بنویسید که مثلا یک ماه دیگه نظرات رو تایید میکنید تا در این فاصله اون کاربری که نظر داده معطل پاسخ شما نباشه... 

حداقل تا یک ماه دیگه نمی یاد هر روز به مطلبتون سر بزنه که آیا شما جوابش رو دادید یا نه...

شکر خدا همه شما دغدغه های ارزشی دارید آیا این که دیگران رو معطل پاسخ خودتون میکنید یه ضد ارزش نیست؟

نمیگید شاید پاسخ شما برای طرف مقابل مهم باشه و توی این چند روز بیش از ده بار به مطلب شما سر زده باشه و دست خالی برگشته باشه؟ به نظر شما این وجهه خوبی داره؟

مطلب ارزشی نوشتن که فقط به حرفهای قشنگ نوشتن نیست به قشنگ عمل کردن هم هست...

وبلاگ که یه محیط خصوصی نیست که قانونش رو دل ماها تعین کنه اینجا یه محیط عمومی هست و حق الناس درش مطرحه... 

من عمدا این مطلب رو نوشتم با دلخوری هم نوشتم...

آیا شما دوست دارید وقتی رفتید بانک، مسئول باجه موقع رسیدگی به کار شما بره برای نماز و سه ساعت دیگه برگرده و شما رو اونجا معطل بذاره؟

این کاری که خیلی از ماها در تایید نظرات میکنیم هیچ فرقی با مثال مسئول باجه بانک نداره... این کار معطل کردن دیگرانه...

و یقین بدونید اگر موجب معطلی خلق الله بشیم در زندگی خودمون تعطیلی ایجاد میشه... حداقلش اینه که در فهم حقایق دین معطل میشم

یعنی حقایق الهی رو نمی فهمیم شاید چیزکی بفهمیم اما درک نخواهیم کرد... این کار غیرمسئولانه( معطل کردن دیگران) حق الناسه...

چون در فضای مجازی فرض بر آنلاین بودن هست اغلب وقتی نظر میذارن هر چند ساعت یکبار رجوع میکنن برای دیدن پاسخ شما...

لطفا اگر گرفتاری دارید و نمی تونید آنلاین باشید در ابتدا یا انتهای مطلبتون بنویسید که مثلا دو روز دیگه یا شبها یا صبح ها نظرات رو تایید میکنید

 که بندگان خدا معطل این نباشن که کی شما به خودت زحمت میدی و پاسخشون رو میدید...

من وظیفه خودم میدونستم که این مطلب رو عمومی گوشزد کنم عمدا هم با دلخوری و قدری تلخ گفتم چون از این جمع و امثال این جمع در این حد انتظار نمیره...

غفلت ها و خبط های ما این وبلاگ رو تخریب نمیکنه ارزشها رو به ضد ارزش تبدیل میکنه در نظر عوام... 

خواهش میکنم مراعات کنید

زیارت رسول الله رو هم با این نوای عارفانه و آرامش بخش که از یکی از نویسنده های بزرگوار همینجا دانلود کردم در انتهای مطلب گذاشتم گوش بدید تا کمی فضای مطلب ما تلطیف بشه 

و گمان نکنید که یه حساسیت شخصی رو بیان کردم...

زیارت رسول الله

پایان نوشت: فعلا در شرایطی نیستم که بتونم نظرات رو باز بذارم این عذر بنده رو بپذیرید و فعلا هم بنا ندارم در مطالب بعدی هم نظرات رو باز بذارم شرایطم رو با دوستان در میون گذاشتم و اونها هم لطف کردن و اجازه دادن با این معذوریت بنویسم و ممنونم از همه دوستانی که به ما لطف داشتن.

بعدا نوشت: خدایا فرق بسیار هست بین کسی که حقیقت را بیان می کند با کسی که به حقیقت بیان می کند اولی بر سر سفره رحمانی ات ارتزاق میکند و دومی را بر سر سفره رحیمیه ات راه دادی اولی به سوی ولایت می رود و دومی خود ولایت شده... اولی به سوی تو می آید و دومی از سوی تو مامور میشود به سوی خلق بیایید... اولی تو را نمی بیند و دومی غیر تو را...

خدایا توفیقی عطا فرما تا در زمره دومی ها وارد شویم که دومی ها تو را می خواهند و اولی ها بهشت تو را...

 

حق نگهدارتون