در بارگاه ملکوت جشنی بر پا شده است؛ عطر گل یاس فضا را پر کرده است. جهان آفرینش چنین پیوند مقدسی را تابه حال ندیده است. دو انسان برتر، دو فرشتة پاک آسمانی، دو عرش نشین بهشت جاودان و دو زوج بی نظیر و بی همانند، پیوند خود را جشن می گیرند. فاطمه زهرا نور چشم عزیز پیامبر، و علی پرورش یافته در آغوش پیامبر، برادر، وصی و جانشین پیامبر، این پیوند در آسمان ها نوشته شده است.

حضرت علی از چگونگی ازدواج خود با حضرت زهرا می گوید:

هرچه من بیشتر محبت رسول خدا را نسبت به خویش دریافتم بیش تر حیا کردم، در بیان آنچه از او می خواستم. سلام کردم و به امر پیامبر، زانو به زانوی او نشستم. سرم را به زیر انداختم و نگاهم را از شرم بر زمین زیر پای پیامبر دوختم.

- من امروز به خواستگاری دختر گرانقدرت فاطمه آمده ام میان این خواهش و اجابت چقدر فاصله است؟

چهره پیامبر باز و بازتر شد و تبسمی شیرین بر لبان او نشست و این کلمات دوست داشتنی از میان لب های او تراوش کرد:

- بشارت باد بر تو ای اباالحسن، که پیش پای تو جبرئیل بر من فرود آمد و پیام آورد که پیوند تو و فاطمه را خداوند ـ جل و علا ـ در آسمان ها منعقد کرده است...

(کشتی پهلو گرفته، سید مهدی شجاعی)

عید همگی مبارک! (:


+ دیروز همسر دانشمند شهید مصطفی احمدی روشن را دعوت کرده بودیم و از خاطرات شان استفاده کردیم... شادی روح این مرد بزرگ صلواتی عنایت کنید.

++ إنشاءالله همه مان توفیق داشته باشیم برای خواندن نماز دهه اول ذیحجة.... ما را هم دعا کنید.