اونروز وقتی سر کلاس دانش خانواده بچه ها از "دوستی های اجتماعی" با جنس مخالف می گفتند

شاخ در آورده بودم . برام واژه جدیدی بود!

دوستی های اجتماعی ...!

 

 

بعدها وقتی با دوستام دور هم جمع می شدیم ازشون می پرسیدم که تو فیس بوک و واتس آپ و وایبر

مگه چه خبره یا چه فایده داره که این همه وقتشون رو براش میذارن؟

 

حتی از اینکه بعضیاشون با مامان و بابا و خواهر و برادرشون و حتی همسرشون کمتر از دوست های

 اجتماعی شون حرف می زدند یا مطلب می فرستادند حالم به هم می خورد  و هر وقت هم که اصرار

 می کردن که بیا فیس بوک یا واتس آپ شدیدا مخالفت می کردم و به نظرم کار بیهوده ای میومد که

لااقلش خانوادمو ازم می گرفت!

 

یکی از بچه ها  می گفت:

 

نمی دونم چی شده این روزا قبح خیلی از مسائل ریخته .

دوستام تو فضای مجازی با جنس مخالف روابط صمیمانه ای دارن و میگن فلانی" دوست اجتماعی" منه و رابطه خاصی با هم نداریم...

میگفت  بعضی از این دخترا تو فضای مجازی هر مدل عکسی از خودشون منتشر می کنن و حتی خونواده هاشون  هم تأیید شون می کنن!

 

اینجا بود که دیگه سه فاز پروندم!

 

این حرف ها رو که می زد به فکر فرو رفتم و گفتم :

 

الان متاسفانه در فضای واقعی هم دیگه دخترا شوهر عمه، شوهر خاله،

پسر دایی ها و پسر عمه ها شون  رو نامحرم حساب نمی کنن و پسرا هم با

 دخترای نامحرم فامیل و دانشگاهشون خیلی راحتن...

 

 

یکی از بچه ها که تازه از راه رسیده بود و از بحث مطلع شد شروع به صحبت کرد:

 

خب دیگه فضای مجازی همینه دیگه !

جایی که کمبودهای زندگی بدون هیچ هزینه ای جبران میشه!

تو فضای مجازی مهندس شدن , پولدار شدن , خوشبختی و زیبایی

به راحتی دست یافتنیه!

جایی که خیلی آسون میتونی برا پسرا پری رویا ها بشی و واسه دخترا شاهزاده سوار به اسب!

کافیه کمی دروغ بلد باشی!

مثل من!

 

این حرف ها رو که زد ،حسابی ازش بدم اومد...

 

بغل دستیم که تا حالا ساکت نشسته بود یهو نطقش باز شد و گفت :

شنبه همین هفته تو یه سایت  می خوندم  که 

۶۰  درصد طلاق ها به خاطر دوستی های فضای مجازی و خیابونیه .

 

بعد از شنیدن این حرف ها  تصمیم گرفتم  برای فرهنگ سازی یه مدت با وبلاگ کار کنم به جای فیس بوک و ...

از اینکه وارد این عرصه شدم خیلی خوشحالم و میبینم که اوضاع تقریبا خوبه تو سنگر بچه مذهبیا ،

خدارو شکر خیلیا دارن با دغدغه و علاقه کار می کنند ...

فقط یه درد دل دارم اونم از جنس نگرانی:

یه مدتی هست که به وبلاگ های بچه ارزشی ها که سر میزنم دیدم تو وبلاگ ها بعضا

 رعایت حریم بین محرم و نامحرم نمیشه ...

بعضا تقوا رعایت نمی شه ...

حواسمون باشه که اینجا هم نامحرم ، نامحرمه...

حواسمون باشه که شیطون برا من و شمایی که شاید ادعای مذهبی بودن می کنیم

خیلی ماهرانه وارد میشه ،

یعنی گام به گام  وارد میشه نه یهو ... !

حواسمون به شکلک ها و افعال و ضمایر مفرد و شوخی ها و خخخخخخ فرستادن ها باشه ...

اگه پرده حیا اینجا دریده بشه تو رفتارای واقعیمون هم خواهی نخواهی تاثیر میذاره ، مگه نه؟؟

 

نظر شما چیه ؟