علامه طباطبائی

یکی از فضلای معاصر که چند سالی در محضر علامه طباطبائی درس خوانده میگوید : یک وقت عازم زیارت بیت الله الحرام بودم ، برای عرض سلام و خدا حافظی خدمت علامه و گفتم نصیحتی بفرمایید که به کارم بیاید و توشه راهم باشد.

این آیه مبارکه را قرائت فرمودند: به یاد من باشید تا من به یاد شما باشم . بقره/152

علامه می افزاید : به یاد خدا باش تا خدا به یادت باشد ، اگر خدا به یاد انسان بود ، از جهل رهایی می یابد و اگر در کاری مانده است خداوند نمی گذارد عاجز شود و اگر در مشکل اخلاقی گیر کرد خدایی که دارای اسماء حسنی است و متصف به صفات عالیه ، البته به یاد انسان خواهد بود.

هنگامی که مرحوم علامه پاسخ نامه دوست خود آیت الله مرندی را نوشته و در پاکت می گذارد و به یکی از بستگان مرحوم مرندی می دهد تا به وی برساند آن شخص به علامه عرض می کند : آقا! مطلبی هم برای من بنویسید. علامه طباطبائی تکه کاغذی برداشته و با خط زیبای خودشان می نویسند: خدا را فراموش مکن!!