تازه فارغ التحصیل شده...

یه بچه مومن، اهل علم و عمل...

دغدغه مند...

خوش اخلاق...

چند روز پیش، هی با تلفن صحبت می کرد و اعصابش خورد بود...

یهو اومد گفت: "فلانی تو که بسیجی نیستی؟"

گفتم: "چطور؟"

-"هیچی...فلان فلان هر چی بسیجیه!!"

-"چی شده؟"

-"زمان دانشجوئی یه وام اربعین گرفته بودم و اقساطش هم پرداخت کرده ام حالا که می خوام تسویه کنم میگن بابت وامت بدهی داری...نگو پرداختی ها را جایی ثبت نکردند و منم مدرکی دستم نیست..."

-"عجب...حالا اشکال نداره...بیا بشین فکر کنیم ببینیم باید چیکار کنیم؟"

یه کم سر به سرش گذاشتم و بعد گفتم: "خب...حالا به من فحش میدی؟(لبخند)"

-"من؟! کِی؟!"

-"چند دقیقه پیش...بنده، یک عدد بسیجی هستم(لبخند)"

- "شوخی می کنی..."

-"شوخی چی؟...خودتم بسیجی هستی و خبر نداری..."

-"کی؟ من؟"

-"بله دیگه...مگه بسیجی بودن به ثبت نام تو بسیجه؟ بسیجی بودن یه تفکره...که جنابعالی هم ناخودآگاه گرفتارش! شدی(لبخند)....پس فحش مده بهر کسی...اول می خوره به خودت، دوم به کسی(لبخند)"

خندید...

فرداش اومد گفت:" کارم حل شد...یه سری پیگیری می خواست که انجام دادم و حل شد"

خندیدیم....

 

تفکر نوشت:

تو اگه خودت را مسئول بدونی، نمی ذاری کار رو زمین بمونه...حالا چه این کار برای خودت باشه و چه دیگری...شده از جانت هم بگذری، می گذری تا به اون هدف متعالی که جهاد فی سبیل الله است، برسی...

 

آقا فرمودند:

"...تکیه‌ی‌ بنده‌ روی جوانها است؛ می‌بینید که غالباً دلبسته‌ی جوانها و امیدوار به جوانها هستم برای آینده؛

منتها آن جوانی که می تواند پیشران حرکت عظیم کشور به سوی تمدّن نوین اسلامی باشد کدام جوان است؟ چه ‌جور جوانی است؟ بنیه‌ی معنوی اینجا معنا پیدا میکند؛ جوانی که با انگیزه است، با ایمان است، با خِرد است، قدردان توان خویش است، اهل کار است، اهل ابتکار است، توکّل به خدا دارد، اعتماد به نفس دارد. درست نقطه‌ی مقابل آنچه دشمن در مورد جوانهای ما می خواهد؛

دشمن می خواهد جوانهای کشور ما بی‌انگیزه باشند،‌ بی‌ایمان باشند، بی‌امید باشند، اسیر شهوات باشند، تنبل باشند، بی‌کاره باشند، نق بزنند، کار نکنند، دچار اعتیاد باشند، شکننده باشند؛ جوانهای کشور را این ‌جوری می خواهند.

هدف کارهایی که دارند روی جوانهای ما انجام می دهند اینها است؛ درست نقطه‌ی مقابل آن چیزی که ما لازم داریم.

 خُب، بسیج، جوانِ نوع اوّل است. همه‌ی امید ما این است و باید این‌ جور باشد؛ یعنی باانگیزه، باایمان، باتوکّل، باخدا، دارای اعتماد به نفْس، اهل کار، اهل ابتکار، قدردان جوانی خود، قدردان نعمت وجود خود باید باشند..."

 


پی نوشت1:

برای سلامتی و فرج امام زمان ارواحنا لتراب مقدمه الفداء و عاقبت به خیری همه مون صلوات

 

پی نوشت2:

پیشاپیش سالروز وفات فاطمه معصومه سلام الله علیها را تسلیت عرض می کنم...هدیه به حضرت، صلوات

 

پی نوشت3:

فردا روز دانشجوست....

ضکن عرض تبریک، یادی کنیم از همه اون دانشجوهائی که دانش جو بودند به معنای واقعی کلمه...دانش را صرفا در کلاس های دانشگاه آموزش نمی دیدند و کلاس را هم نمی پیچوندند! بلکه درس می خوندند که باری از روی دوش جامعه بردارند...

دانشجوئی که صرفا در پی مدرک باشه، هیچ وقت به دنبال حقیقت دانش نیست...پس نه دانش را یاد می گیره و نه به فرموده امام، مغز متفکر جامعه میشه...

فتامل....

 

پی نوشت4:

آنفولانزائی ها!

بهتر شدید؟(لبخند)