-می خوام یه چیزی را پیشت امانت بذارم. امانت دار خوبی هستی یا نه؟

-معلومه که هستم. خیالت راحت..

-باشه. ولی پیش از اون، این جعبه را بگیر و یه مدت نگهش دار. مواظب باش که داخل این، آبروی من قرار داره. مبادا جعبه را باز کنی وگرنه آبروی من به باد میره.

-خیالت راحت

-بعد که اومدم و جعبه آبروم رو ازت پس گرفتم، اون موردی که گفتم، پیشت امانت می ذارم..

-باشه

چند روزی گذشت. دلش طاقت نیاورد و درِ جعبه را باز کرد. یهو یه موش از تو جعبه پرید بیرون و فرار کرد.

چند روز بعد، صاحب جعبه اومد و جعبه را خواست. بهش داد.

درِ جعبه را باز کرد و دید خالیه..گفت: "چرا درِ جعبه را باز کردی؟"

خندید و گفت: "آبروی تو یه موش بود؟!"‌‌

جواب داد: "نه...اون آبروی من نبود، سند امین نبودن تو بود"


پی نوشت۱:
چندین ساله که ویژه ماه رمضان، مسابقات قرآن و نهج البلاغه تو مسجد برگزار میشه و طرح سوالاتش با رزمنده حقیره...
با اینکه به واسطه این کار، خیلی آیات را می خونی ولی وقتی باز مراجعه می کنی می بینی فلان آیه را دقت نکرده بودی اصلا....
مثلا آیه ۱۲۹ سوره اعراف، در مورد این مطلب صحبت می کنه که برخی از بنی اسرائیل پیش حضرت موسی سلام الله علیه رفتند و گفتند: "اوضاع فعلی ما با پیش از ظهور تو فرقی نکرده. همه ش بدبختیم...."
بخون :"اوضاع فعلی ما با پیش از انقلاب اسلامی، فرقی نکرده. همه ش بدبختیم"
جواب قرآن را خودت بخون (لبخند)

پی نوشت ۲:
چقدر ما امینیم نسبت به آنچه از انقلاب اسلامی، به دست ما سپرده شده؟
فتامل....

پی نوشت ۳:
این هفته به نام امام حسن عسکری سلام الله علیه و آله است