http://bi-neshan.ir/wp-content/uploads/2012/05/H.Alia-2.jpg

نظر بزرگان شیعه درباره ولادت أمیر المؤمنین (علیه السلام) در داخل کعبه

شیخ مفید (ره)

مرحوم شیخ مفید (ره) (متوفای سال 413 هجری) در این زمینه، سخن زیبایی دارد که می‌تواند فصل الخطاب و بیان‌گر نظر شیعه باشد. ایشان می‌فرماید:

ولد بمکة فی البیت الحرام یوم الجمعة الثالث عشر من رجب سنة ثلاثین من عام الفیل و لم یولد قبله و لا بعده مولود فی بیت الله تعالی سواه، إکراما من الله تعالی له بذلک و إجلالا لمحله فی التعظیم.

حضرت علی (علیه السلام) در روز جمعه، سیزدهم ماه رجب سال 30 عام الفیل در خانه خدا در بیت الله الحرام به دنیا آمد. نه قبل از ایشان و نه بعد از ایشان، کسی در خانه خدا به دنیا نیامده است. و این تولد در خانه خداوند، فضیلت و شرافتی است که خداوند برای بزرگداشت مقام و منزلت آن حضرت، به ایشان اختصاص داده است.

الإرشاد للشیخ المفید، ج1، ص5، تحقیق: مؤسسة آل البیت (علیهم السلام) لتحقیق التراث، چاپ: الثانیة، 1414 هـ ـ 1993 م، ناشر: دار المفید للطباعة و النشر و التوزیع ـ بیروت ـ لبنان

  

نظر بزرگان أهل سنت درباره ولادت أمیر المؤمنین (علیه السلام) در داخل کعبه

1. حاکم نیشابوری (متوفای سال 405 هجری)

من ابتداء نظر حاکم نیشابوری را بیان می‌کنم، سپس نظر بزرگان أهل سنت را نسبت به حاکم نیشابوری عرض می‌کنم. ایشان می‌گوید:

فقد تواترت الأخبار أن فاطمة بنت أسد ولدت أمیر المؤمنین علی بن أبی طالب کرم الله وجهه فی جوف الکعبة.

روایات متواتری وارد شده که فاطمه بنت اسد، أمیر المؤمنین علی بن أبی طالب کرّم الله وجهه را در داخل کعبه به دنیا آورده است.

المستدرک علی الصحیحین للحاکم النیشابوری، ج3، ص550، تحقیق: مصطفی عبد القادر عطا، ناشر: دار الکتب العلمیة ـ بیروت، الطبعة الأولی، 1411هـ ـ 1990م و ج3، ص483، تحقیق: إشراف: یوسف عبد الرحمن المرعشلی

ایشان نمی‌گوید روایت صحیح است، بلکه می‌گوید روایت متواتر است و آقایان أهل سنت، روایت متواتر را به منزله آیه قرآن می‌دانند و انکار روایت متواتر را به منزله انکار آیه قرآن تلقّی می‌کنند.




ولادت حضرت علی رو اول به امام زمان (عج) تبریک میگم و دوم به پدر هممون امام سیدعلی خامنه ای که انصافا حق پدری گردن ما داره ... و بعد هم به همه پدرهای عزیز من جمله پدر خودم که امروز برای عمل چشمش رفته بیمارستان و امسال باید با چشم بسته روز مرد رو تجربه کنه (خیلی سخته) .... و بعد هم به همه دوستان گلم روز مرد رو تبریک عرض میکنم ، ایشااله که بتونیم این روز رو درک کنیم و از همه عزیزانی که در مراسم معنوی اعتکاف شرکت میکنند التماس دعا دارم ... خیلی دلم میخواست برم اعتکاف ولی شرایط جوری نیست که بتونم برم یکشنبه امتحان دارم و ... دیشب هم دوستان در مسجد ازم خواستن که برای مراسم اعتکاف در کنار هم باشیم ... خدایی دوستای خوب داشتن نعمتی است

خاطره.ن : یه روز صبح سحر قبل از نماز صبح بیدار شدم و رفتم به سمت حرم ، داخل حرم که وارد شدم دیدم چند کبوتر روی زمین دارن دونه میخورن و نظرم رو جلب کردن ، پیش خودم گفتم اینا از من زرنگ ترن و زود تر اومدن ... به ایون طلا نگاهی کردم و خدارو شکر کردم ... سرم و آوردم بالا و منظره ای به یاد موندنی دیدم ، طبقه دوم حیاط حرم حجره ، حجره است و هر حجره هم دری و دستگیره ای به همه حجره ها نگاه کردم دیدم روی دستگیره در همه حجره ها یه کبوتر ناز خوابیده و خیلی این صحنه برام شگفت آور و جالب بود ... به همه دوستان هم که میخواستن راهی بشن برای این که یادم کنن این مطلب رو یاد آوری میکردم و اوناهم بعد از برگشت میگفتن خیلی یادت میکردیم ... ایشاالله دوباره بطلبند و دعوتمون کنن بریم...