امام حسین علیه السلام می فرمایند:

 همانا مردمان بنده دنیایند و دین لقلقه زبان آنهاست و هر جا منافعشان [به وسیله دین ]بیشتر تأمین شود زبان مى چرخانند و چون به بلا آزموده شوند آنگاه دین داران اندکند.(تحف العقول/ 245)



محرم دهه کسب معرفت و هدایت است، باید خودت را به امام حسین علیه السلام وصل کنی.

دهه اول محرم به اندازه کل سال ارزش دارد، شما وقتی به داستان همه اولیاء و انبیاء توجه می‌کنید می‌بینید به دهه عاشورا رسیدند از خدا معرفت خواسته اند. یک اشاره در مورد حضرت موسی هست که سوال می‌کند عاشورا و دهه محرم چیست؟ و جبرائیل برای ایشان توضیح می‌دهند و حضرت گریه می‌کنند یعنی این دهه ارزش دارد. درست است که امام حسین علیه السلام مظلومانه به شهادت می‌رسد ولی دنیا ادامه دارد و بعضی در این دهه شروع می‌کنند به غرزدن ولی شما باید خودت را در این دهه به هر شکل شده به امام حسین علیه السلام وصل کنی این دهه مثل جرقه ای به عاشورا متصل می‌شوید. ببینید در کربلا حُر می‌آید دشمن است اما با جرقه ای به امام حسین می‌پیوندد، نمی‌دانم چرا عده ای محرم همه چیز را از یاد می‌برند می‌گوید نمازم قضا شد! نمی‌دانم چه شد خوابم برد نمازم قضا شد! اینها بی توجهی است.(بخشی از سخنان حاج منصور ارضی در مهرماه 95)


 پ.ن: امسال محرم خیلی ها کنارمون نیستن از جمله ذاکر اهل بیت حاج سیلم موذن زاده، جادار یادی کنیم از همه رفتگان با ذکر صلواتی، و حالا که فرصت دیگری بهمون داده شده که یک سال دیگر هم محرم رو ببینیم باید شکرگزار باشیم و ان شاءالله که بیشترین استفاده رو ببریم و با معرفت بیشتر در مجالس عزاداری شرکت کنیم.



_امروزکه میخواستم پ.ن رو بنویسم به علت سرما خوردگی چشمم خوب نمیدید گفتم بمونه واسه بعد، ی لحظه یاد پروژه های نیم کار ای سطح شهر افتادم که ی تابلو آهنی نصب میکنن  پروژه در دست اقدام، حالا میبینی چند سال گذشته و این تابلو آهنی فسیل شده و برگشته به چرخه طبیعت هنوزم هنوزم اقدامی صورت نگرفته و...چشمک