نشستم روی صندلی...
کنارم یه بنده خدای مسن سالی نشسته بود...گوشیمو در آورم که یه صفحه قرآن بخونم..فرض کنید سوره حمد بود....
- بسم اللهِ..
-گوشیتو چند خریدی؟
-الرحمن الرحیم....اینقدر تومان خریدم...
-ولی من اینقدر خریدم..
لبخند زدم و ادامه دادم..
- الحمد اللهِ....
-مواظب شیشه ش (همون lcd ش) باش...اگه بشکنه بیچاره ای....برای من شکست، کلی خسارت دادم...
-چشم...رب العالمین....الرحمن الرحیم
-مفاتیحم داری؟
-نه فقط قرآن دارم..مالکِ...
-کدوم مغازه مفاتیح داره بریزی رو گوشیت؟
-از تو اینترنت می تونید دانلود کنید
- با قرائت می خوام که تلفظ هاشو درست بخونم....
-تو اینترنت می تونید پیدا کنید
-مالک یوم الدین
-روزی چند تا جزء می خونی؟
-روزی یک صفحه می خونم..
- یک صفحه؟!!
خندیدم....
-بله
نگاه عاقل اندر سفیهی کرد...
-من روزی چند جزء می خونم....مزمل، انعام...همه را می خونم
لبخند زدم....
-اهدنا الصراط المستقیم
صراط الذین انعمت علیهم غیر المغضوب علیهم و الضالین...
تو دلم گفتم خب خدا را شکر! تونستم تا آخرش را کامل بخونم(لبخند)
زدم روی ترجمه...
اتوبوس رسید به ایستگاه...یه سری پیاده شدند و یه سری سوار...
-به نام خدای بخشنده مهربان
-عزیزان! شب عیده، به عشق مولا شروع می کنیم.... 
سازشو شروع کرد به زدن...
گفتم ای خدااااااا(لبخند)
گوشیمو گذاشتم تو جیبم...
اتوبوس به مقصد رسید...
پیاده شدم...
با خودم گفتم نکنه اون بنده خدایی که کنارم بود می خواسته سر صحبت را باز کنه و درد دل کنه؟! چرا توجه نداشتم؟!!
با وجودی که سوال و جواب ما، ظاهرا اونطوری نبود که ادامه دار باشه ها....اما خب...
آیت الله فاضل لنکرانی رحمه الله علیه می فرمود-نقل به مضمون:" واجباتت را انجام بده و به جای مستحباتت، کار مردم را راه بنداز....اگه قیامت ازت سوال کردند، بگو فاضل گفت"

باشد که ان شاء الله عامل باشیم


بعداً نوشت:

یکی از دوستان، مطلبی فرموده اند که چون ممکنه مورد سوال کس دیگری هم بشه، اینجا می ذارم:
"سلام بزرگوار
 
لطفا و در صورت امکان اون نقل قول جناب فاضل لنکرانی رو حذف کنید؛ مگه ایشون امام معصوم هستن که این چنین حدیث می سازن؛ یعنی چه واجبات رو انجام بده و به جای مستحبات کار مردم رو راه بنداز؛ یعنی مولا علی یا امام صادق یا امام جواد نمی تونستن به ما گوشزد کنن که به جای مستحبات کار مردم را راه بنداز.
لطفا بیشتر دقت کنیم، و تحت تأثیر نام ها نباشیم.

پی نوشت:
 1.من در زمانی که ایشون در قید حیات بودند مقلدشون بودم
2. کار مردم رو راه انداختن بسیار کار پسندیده ای هست، ولی نفس کار ایشون که به نوعی دستور دینی صادر کردن هست؛ غلط هست. حالا من تو قیامت هم گفتم فاضل گفت؛ به نظرتون مأمور سوال نمی گه: خب که چی؛ حالا چه کار کنم؟

یا حق
"

پاسخ را در بخش نظرات مطالعه کنید لطفا